Site icon מקומונט לוד

אוזמפיק תרופה לירידה במשקל – האם היא מיועדת רק לחולי סוכרת מסוג 2?

רבות נאמר על אוזמפיק תרופה לירידה במשקל, אבל האם ידעתם, כי במקור יוצרה תרופה זאת לסובלים מהמחלה של סוכרת מסוג 2? ברמה הכללית, האוזמפיק יעילה למי שמצב הסוכרת שלו אינו במגמת שיפור, חרף כל התרופות שהוא מקבל, וכאשר משקל גופו בכיוון עלייה לא רצויה. אותם חולים צריכים אף לנהל אורח חיים מבוקר, תוך כדי בחירה בנתיב של תזונה שמותאמת לחולי סוכרת ועשיית כושר. תמשיכו לקרוא, זה נעשה מעניין מרגע לרגע…

האם אוזמפיק תרופה לירידה במשקל עשויה להועיל למי שמעוניין להשיל כמה קילוגרמים ממשקל גופו?

למרבה הצער, אוזמפיק תרופה לירידה במשקל אינה רשומה בארץ בתור תרופה לירידה במשקל, והיא לא מאושרת לשם שיווק במרחבי מדינת ישראל. מאידך, אושר השימוש בתרופה באמצע שנת 2021, בארצות הברית, והיא מכילה את החומר סמגלוטייד, כאשר היא מיועדת להעניק טיפול מיטבי למי שסובל מעודף משקל באופן כרוני.

האם קיימים הבדלים בין סקסנדה לבין אוזמפיק תרופה לירידה במשקל?

מרבית בני האדם לא יודעים להבחין בין סקנדה לבין אוזמפיק תרופה לירידה במשקל. ולטובת אלו, נסביר. לעומת הסקנדה, האוזמפיק יותר חדשנית. על פי המון מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי היא יותר יעילה לשם הרזיה. בעוד מי שטופל באמצעות התרופה אוזמפיק השיל ממשל גופו עד עשרים אחוזים בתום שנת טיפול יחידה, מי שטופל בעזרת התרופה סקסנדה השיל מגופו חמישה אחוז ממשקל גופו במשך ארבעת החודשים הראשונים של הטיפול, ובתום שנת טיפול השיל מגופו אחד עשר אחוזים.

תמונה: canva

מה הוא טווח הזמן עד אשר אוזמפיק תרופה לירידה במשקל מתחילה להשפיע?

את התרופה אוזמפיק תרופה לירידה במשקל נהוג להזריק בבטן, והיא מסוגלת להגיע למחזור הדם ולהשפיע על הירידה במשקל בין יום אחד בלבד וכלה בשלושה ימים למן עת ההזרקה שלה. את התרופה אוזמפיק מקבלים בשיטה של זריקה תת עורית פעם אחת מדי שבוע. מתחילים בהזרקתה במינון מועט, אשר אט אט מעלים את המינון, וזאת בשל החשש מתופעות הלוואי, אשר מאופיינות בראשית הטיפול, והן מתכתבות עם מערכת העיכול, כמו למשל – חוסר נוחות באזור הבטן, שלשול, בחילה, או גזים, וכיוצא בזאת. יש מי שסובל גם מדחייה של כל מיני מאכלים, בפרט מאכלים רווי מלח ושומן, ויש מי שמשתוקק דווקא למאכלים מתוקים יותר.

מה הוא מנגנון הפעולה של אוזמפיק תרופה לירידה במשקל?

מנגנון הפעולה של אוזמפיק תרופה לירידה במשקל קשור לקבוצת האנלוגים של ההורמון אשר מכונה 1 GLP, והוא מדמה את הפעילות של הורמון זה. מדובר אודות הורמון שיוצר ושהופרש מתוך תאי המעיים, באופן ישיר אל מערכת הדם, ההפרשה והייצור נערכים בגוף המטופל, בתור ריאקציה לאוכל, שעושה את דרכו הישר למערכת העיכול. הורמון זה פועל בצורה רב מערכתית, וליתר דיוק, אף התרופה פועלת כך.