Site icon מקומונט לוד

אוטיזם, נעים להכיר: שלל אירועים בלוד לציון יום החשיפה לאוטיזם ולקויות תקשורת

יום מרגש עם בשורה גדולה, שבו האירה לוד באופטימיות רבה, את המודעות הציבורית לקיומו של האוטיזם, אך בעיקר כדי להדגיש את היכולת של הסובלים מלקויות כאלו ואחרות להשתלב בחברה טוב יותר.

היום המיוחד החל בסדנאות לציבור הרחב ובפאנל הורים לילדים עם אוטיזם בו ההורים שיתפו וחשפו את סיפוריהם האישיים מרגע האבחון, על תחושת ‘האובדן’ של הילד שהיה אמור להיוולד, על הפנטזיות שיש לכל הורה שמדמיין את ילדו מתפתח בכל שלב בחיים הנורמטיביים מגיל הילדות ועד לבגרות, גיוס לצבא, חתונה , נכדים…

כ-150 עובדי העירייה נטלו חלק בסדנאות, על חשבון שעות עבודתם, כדי להדגיש את היותה של לוד עיר נגישה ומסבירת פנים לתושב המיוחד.

בשיאו של היום המרגש, ההצגה של תיאטרון בית לסין “המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה” שהתקיימה בהיכל התרבות העירוני , הצגה מרתקת, אנושית ומעוררת מחשבה שחשיבותה מעבר לערכה האמנותי, אדיר במסר שהיא מעבירה, שגם ילדים בעלי לקות כזו או אחרת, מסוגלים לעשות הכול!

סדנאות ופאנל הורים לילדים עם אוטיזם. צילום: דוברות עיריית לוד.

קהל של מאות תושבים, הורים לילדים המאובחנים על רצף האוטיזם, מורים, סייעות, אנשי מקצוע ונותני שירותים, השתתף בערב המיוחד שהתקיים בהיכל התרבות העירוני, במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, סגנו יוסי הרוש, המפקחת המחוזית במשרד הרווחה, עמית לוי, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, יו”ר הנהגת נחמ”ד (נציגות חינוך מיוחד-ועד הורים) אייל כהן, ומנהלת האגף לשילוב חברתי אורלי דהן.

את הערב הנחתה עירית קרנצלר, המרכזת את נושא האוטיזם באגף לשירותים חברתיים, אשר ציינה כי בעיר לוד מאובחנים כ- 250 ילדים ובוגרים וכי אחד מכל 68 ילדים מאובחנים על הרצף, מספר אשר רק הולך וגדל.  “גם אנחנו כאנשי מקצוע, נותני שירותים מנסים להיות שם בשבילם ולהושיט יד. אחת החוזקות של העיר המיוחדת הזו, שהיא רצה קדימה ודוהרת ולרגע לא שוכחת את אלו שלא ממש יכולים לרוץ ושזקוקים לתמיכה ולהושטת יד. חוזק של עיר מתבטא בעזרה לחלש ולנזקק ושילובו בכל התכניות בעיר. ההתחשבות והדאגה היומיומית לתחום הצרכים המיוחדים מורגשת מאוד בלוד ונותנת את אותותיה וכל זאת בזכות הנהלת העיר והעומד בראשה ראש העיר עו”ד יאיר רביבו”.

“ערב מיוחד ומרגש לסיומו של יום מיוחד” אמר ראש העיר יאיר רביבו, “יש ביום הזה בשורה גדולה, שאנחנו לא מוותרים על אף אחד. שאנחנו באים היום להדגיש, שהתפיסה שהשתרשה לגבי יכולתו של האוטיסט להשתלב במסגרת החברה הכללית, הנורמטיבית, היא שגויה! עיריית לוד היא עירייה שיוזמת ועושה, עירייה שיש לה גם חזון וגם ביצוע, וזו המטרה של היום הזה. לחשוף ולהאיר, לחזק את האופטימיות והתקווה, להושיט יד, לסייע, ולהצליח, יחד!”

הצגה מרתקת ואנושית, המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה. צילום: דוברות עיריית לוד.

ואכן החשיפה הזו, כך מסתבר, חשובה לילדים, להורים, ולחברה בישראל. ככל שהמודעות גדלה, כך מדינת ישראל השכילה בשנים האחרונות להגדיל מאוד התקציב המוקצה לטובת סיוע בתחומים שונים – החל משילוב במערכת החינוך, דרך סיוע בדיור מתאים למבוגרים, מתכונת של שילוב חברתי כללי ואפילו שירות מועיל בצבא.

“יש בלוד עוגן אדיר של עשייה בתחום השילוב החברתי. רצף שירותים מדהים, פעילות מרשימה לחיזוק האוכלוסייה המיוחדת על כל גווניה במגוון מסגרות ושירותים מגיל ינקות עד בגרות בתחומי חינוך, פנאי שרות לאומי ותעסוקה” אמר ראש העיר והודה בסיום דבריו לכל מי שסייע להצלחת היום המיוחד הזה, פרי שיתוף פעולה של העירייה, אגף החינוך, האגף לשילוב חברתי, עמותת פשר, רשת המתנסים והנהגת הורים נחמ”ד. “תזכרו שהאמרה המפורסמת “ואהבת לרעך כמוך” – היא כלל גדול בתורה, ולודאי (ר’ עקיבא) הוא שאמר אותה”.