Site icon מקומונט לוד

אור ירוק: לוד במקום השני בישראל בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים – אחרי רהט

מנתונים שמפרסמת עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים עולה כי 29% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בלוד בחמש השנים האחרונות (2016-2020) היו נהגים צעירים (עד גיל 24) ♦ לוד היא העיר המדורגת שניה בשיעור הנפגעים ♦ בחמש השנים האחרונות נפגעו בעיר 43 נהגי רכב פרטי צעירים בתאונות דרכים.

בעמותת אור ירוק ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים. במסגרת הבדיקה נבדקו ערים מעל 50 אלף תושבים והבדיקה כללה את מספר הנהגים הצעירים לפי מקום התאונה ולא לפי מקום המגורים של הנפגע.

כאמור, לוד היא השניה בדירוג הלא מחמיא, כשאת הטבלה מובילה העיר רהט. 32.3% מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים ברהט הם נהגים צעירים – הכי הרבה מכל הערים בארץ, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ”ס. אחרי רהט ולוד נמצאת אום אל פחם במקום השלישי כאשר 27.7% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר היו נהגים צעירים. ראש העין (26.9%) ונצרת (24.6%) סוגרות את חמשת הערים עם השיעור הגבוה בארץ.

נהגים צעירים מעורבים ביותר תאונות דרכים. צילום: אור ירוק

ירושלים, שבתחומיה נפגעו הכי הרבה נהגים צעירים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, נמצאת במקום התשיעי עם שיעור של 19% נפגעים מכלל הנהגים שנפגעו בעיר – אחד מכל חמישה נהגים שנפגעו.

בתל אביב-יפו, עיר שגם מתגוררים בה צעירים רבים וגם מהווה מוקד משיכה לנהגים צעירים שמגיעים מערים אחרות, נאמד שיעורם של הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל הנהגים בשיעור של 12%, העיר השלישית והבטוחה לנהגים הצעירים. גבעתיים (4.3%) ורמת גן (11%) הן הערים עם שיעור הנהגים הצעירים הנמוך ביותר שנפגעו בתאונות דרכים מתוך כלל הנהגים שנפגע בתאונות בעיר.

מניתוח הנתונים עולה כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה מאוד. שלוש הערים הערביות  הגדולות- רהט, אום אל פחם ונצרת נמצאות בין חמשת הערים הראשונות בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים מכלל הנהגים.

תאונת דרכים. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. צילום: יוסף ימפל, דוברות מדא

לדברי ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק, “נהגים צעירים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. להיעדר הניסיון וחוסר היכולת לקרוא את מפת הסכנות יש חלק מרכזי בהיפגעות שלהם בתאונות דרכים. כל גורמי המקצוע חייבים להתגייס במטרה לצמצם את היפגעותם הגבוהה של הצעירים בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים להירתם למשימה ולמקד פעילות לצמצום הנפגעים בתוך הערים, במסגרת הפעילות הקהילתית. במקביל, יש להעלות את המודעות ולהגביר את ההסברה במדיות התקשורתיות שבהן הצעירים נמצאים, בעיקר ברשתות החברתיות. ככל שנטמיע את ערכי הבטיחות בנהגים החדשים והצעירים נוכל לקטוף את פירות הבטיחות כשהם יהיו נהגים וותיקים ומנוסים”.

שיעור נהגי רכב פרטי צעירים נפגעים בתאונות מכלל הנהגים הנפגעים בערים 2016-2020

 שם העיראחוז נהגים צעירים נפגעים מכלל הנהגים הנפגעיםנהגי רכב פרטי צעירים נפגעים 2016-2020נהגי רכב פרטי נפגעים 2016-2020
1רהט0.3231134
2לוד0.2943148
3אום אל פאחם0.27728101
4ראש העין0.2692489
5נצרת0.24657231
6בית שמש0.24529118
7נהרייה0.23342180
8רמלה0.22133149
9ירושלים0.195092675
10באר שבע0.1872571376
11אילת0.1831898
12אשקלון0.183142578
13ראשון לציון0.179120669
14קריית גת0.17529165
15עפולה0.17343248
16חיפה0.1722811626
17חדרה0.17188513
18קריית אתא0.16949290
19הוד השרון0.16618108
20ביתר עלית0.166530
21מודיעין-מכבים-רעות0.16236221
22אשדוד0.157142901
23רחובות0.14864430
24כפר סבא0.14743292
25חולון0.141106752
26בת ים0.13757414
27בני ברק0.13730219
28פתח תקווה0.136116853
29נתניה0.13484623
30הרצליה0.13440298
31רעננה0.12526208
32נס ציונה0.12221172
33תל אביב-יפו0.122361961
34רמת גן0.1110390
35גבעתיים0.043369