Site icon מקומונט לוד

אזרחות כבוד של העיר לוד הוענקה לשר האנרגיה יובל שטייניץ

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, העניק בשם הנהלת העיר וחברי מועצת העיר, שני תארי אזרחות כבוד של העיר לוד, האחד לד”ר יובל שטייניץ, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, והשני למשורר ארז ביטון, בן העיר לוד וחתן פרס ישראל לספרות ולשירה לשנת תשע”ה (2015).

העיר לוד ארחה השבוע לרגל חנוכה, את “פסטיבל במזרח” – יומיים גדושי אירועי תרבות, מחול וזמר שערכו עיריית לוד ורשת המתנ”סים, בשיתוף ובסיוע משרד התרבות והספורט, אשר הוקדשו לקשר התרבותי, האתני-מזרחי הקיים בלוד, כיאה לרקמה האנושית ולפסיפס התרבויות הנפלא שבה.

ראש העיר מעניק אזרחות כבוד של העיר לוד לשר האנרגיה דר יובל שטייניץ.צילום דוברות עיריית לוד

ימי הפסטיבל כללו מופעים על טהרת הכוחות המקומיים, בהם תזמורת הנוער הייצוגית בניצוחו של מני מטלון, מקהלת מטרוז’ והרכב ABAAD בהדרכתו של ניזאר אלכאתר, להקות המחול הייצוגיות של מורן מרי, ספקטור דאנסינג, תמי מיכאלי, ומודסטי, וכן אמנים אורחים בהם שמעון בוסקילה, האחיות A-WA, ביסאן אבו לאבן, ועוד ועוד…

בשיאם של שני ימי הפסטיבל, העניק ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, בשם הנהלת העיר וחברי מועצת העיר, שני תארי אזרחות כבוד של העיר לוד, האחד לד”ר יובל שטייניץ, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, והשני למשורר ארז ביטון, בן העיר לוד וחתן פרס ישראל לספרות ולשירה לשנת תשע”ה (2015).

ראש העיר ציין בעת שהעניק את אזרחות הכבוד לשר שטייניץ, כי במעשיו ובתפקידיו השונים תרם תרומה משמעותית וייחודית לעיר לוד, כמי שפעל לפיתוחה ובניינה של העיר לוד, ובפרט לקידום הקמת כפרי הסטודנטים בעיר, המקדמים חיי קהילה משופרים עבור הסטודנטים ותורמים להעצמת הקהילה והתושבים בלוד ולמשיכת תושבים חדשים אליה, וכן למיצוב תדמיתה כעיר צעירה ותוססת יותר העומדת בפני תפנית בפיתוחה וקידומה, תוך תמיכה בלתי מסויגת ותוך הקצאת המשאבים והתקציבים הדרושים.

“על פועלך לחיזוק עצמאותה של לוד כעיר ואם בישראל, ביסוס מעמדה וטיפוח מרכזיותה בין הישובים הסמוכים לה, העיר לוד על תושביה ומנהיגיה, מצדיעה לך ד”ר יובל שטייניץ ושמחה להעניק לך את התואר ‘אזרח כבוד של העיר לוד’, בהערכה ובהוקרה”, אמר ראש העיר יאיר רביבו.

“אני גאה להיות אזרח כבוד של העיר לוד, אשר עוברת מהפכה ומתרחש בה בשלוש השנים האחרונות נס מודרני, כמו נס פח השמן” אמר השר.

בערב השני שהתקיים למחרת, זכה המשורר ארז ביטון בתואר “אזרח כבוד של העיר לוד”. ראש העיר ציין את פועלו של ארז ביטון, במשך למעלה מ-50 שנות התמדה בתחום השירה והספרות העברית, ואת תרומתו לתרבות המקומית, היותו מקור השראה בולט במסורת השירה הישראלית והיצירה הפיוטית רבת היופי שבחלקה הוקדשה להוויה הייחודית של העיר לוד בה גדל בנעוריו, ועל שירתו המבטאת את מקומה של התרבות המזרחית בתוך הפסיפס הישראלי המתאפיין גם בפסיפס התרבויות הנפלא הקיים בלוד.

ראש העיר ציין כי הוא שמח להעניק את התואר למשורר בן העיר לוד וחתן פרס ישראל לספרות ולשירה לשנת תשע”ה, “על הכבוד הרב שהוספת ללוד ועל פועלך המבורך למען העיר, אשר יכול לשמש סמל ומופת לרבים, העיר לוד על תושביה ומנהיגיה, מצדיעה לך, מר ארז ביטון, ושמחה להעניק לך את התואר ‘אזרח כבוד של העיר לוד’.