Site icon מקומונט לוד

אחרי שרכשה את שטח מפעל דלקול: קרן מרתון מקדמת בניית שכונה חדשה במקום

כחלק מהחלטה של הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ”ל) אושרה הפקדת תוכנית תמ”ל 2053 לוד דרום ב’, לפיה הוחלט על פינוי מפעל דלקול הנמצא בלוד בשטח של כ-50 דונם והפיכתו לשכונה של כ-1,400 יחידות דיור ואלפי מ”ר של מסחר ותעסוקה.

התוכנית בהובלת עיריית לוד, החברה הכלכלית לוד ובשיתוף קרן מרתון, המתמחה בהשבחת נדל”ן, שרכשה את מפעל דלקול ביוני 2012 ב-125 מיליון ₪ והחלה בקידום התוכנית ביחד עם הגורמים בעירייה. במסגרת פעילות ההשבחה פעלה הקרן להעתקת מפעל דלקול העוסק ביצור שמנים למקום חלופי וכן לניקוי הקרקע, כל זאת כהכנה לאישור התוכנית המשביחה.

מפעל דלקול בלוד. צילום: מקומונט לוד

רכישת הקרקע לפני כשנתיים, תקופה קצרה אחרי אירועי שומר חומות, היתה ההשקעה הראשונה של הקרן הצעירה בהובלתם של איתמר גירון, מוטי קירשנבאום ויובל גייער, שותפי הקרן וביטאה אמון גדול של המשקיעים בעיר שעברה טלטלה משמעותית באותם ימים.

בראיון שקיים באותם ימים לאתר כלכליסט הדגיש מוטי קירשנבאום, יו”ר קרן מרתון כי “האירועים הביטחוניים האחרונים בלוד אינם משנים את הפוטנציאל שעתיד להגיע למימוש בעוד ארבע שנים, לאחר השבחת הקרקע. בשנים האחרונות לוד נהנית מצמיחה ופיתוח גבוהים, והפכה ליעד מבוקש עבור משפחות הרוצות לגור קרוב לתל אביב”.

השבוע, עם החלטת הוותמ”ל ציין ראש עיריית לוד כי “העיר משנה את פניה, בבנייה של שכונות חדשות, בהתחדשות עירונית, ובפיתוח מתחמי עסקים ומסחר. הוצאת דלקול מאזור המגורים היה יעד חשוב עבור העיר וכעת נוכל לפעול ביחד עם קרן מרתון להכשרת הקרקע ופיתוחה לשכונה ירוקה ותוססת לתושבי העיר”.

יובל גייער, שותף מנהל בקרן מרתון, מסר כי: “החלטת הוותמ”ל מביאה לבשורה גדולה ולשינוי בחלקה המערבי של לוד. פינוי המפעל והחלפתו בשכונה של כ-1,400 יח”ד בשילוב שטחי מסחר, משרדים, קריית חינוך ופארקים יפכו את האזור לאטרקטיבי לתושבי השכונה ולמשפרי דיור מהאזור כולו”.