Site icon מקומונט לוד

”אחת מכל ארבע משפחות בלוד מוכרת ומטופלת ברווחה”

השר חיים כץ מתרשם ממשרדי האגף החדשים המעניקים שירות לאלפי תושבים.צילום דוברות העירייה

בסיור שערך שר הרווחה, חיים כץ בלוד לרגל חנוכת אגף חדש לשילוב חברתי נחשף כי 25% מבתי האב בעיר מטופלים ומוכרים במחלקת הרווחה העירונית יחד עם ראש העיר, עו”ד חיים רביבו ביקש מהשר לאשר מחדש את 11 התקנים של העובדים הסוציאליים שאישרה ממשלת ישראל במסגרת התכנית להעצמת ושיקום השירותים החברתיים בעיר.

שר הרווחה חיים כץ, הגיע השבוע לביקור עבודה בלוד, במהלכו חנך יחד עם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו את המבנה החדש של האגף לשילוב חברתי ברח’ יוברט המפרי 4.לאחר טקס גזירת הסרט וקביעת המזוזה, סייר השר באגף החדש בהדרכתה של אורלי דהן – מנהלת האגף, התרשם מהמבנה המפואר המשרת מדי יום אלפי פונים ונפגש עם עובדי האגף לשיחה פתוחה.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, קידם בברכה את פני השר, ידיד העיר לוד כפי שהדגיש, וציין כי השירותים החברתיים הניתנים באגף לשילוב חברתי בלוד, מהמפותחים ומהטובים בארץ, בזכות צוות עובדים מסור, מיומן ומקצועי הפועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הרווחה.

שר הרווחה וראש העיר גוזרים את הסרט וחונכים את האגף החדש.צילום דוברות העירייה

ראש העיר ביקש כי השר יאשר מחדש את 11 התקנים של העובדים הסוציאליים שאישרה ממשלת ישראל במסגרת התכנית להעצמת ושיקום השירותים החברתיים בעיר, ויעגנם כתקנים קבועים, בהם גם עו”סים דוברי ערבית לאוכלוסייה הערבית, וכן יקצה תקציב נוסף בסך מליון ₪ בשנה לפיתוח והעצמת תושבים ושיפור שירותי הרווחה לכלל האוכלוסיות ומתן מענה יעיל ליחידים, משפחות וקהילות המתקשים למצות את יכולתם, כדי לאפשר להם להתפתח ולתפקד בצורה טובה יותר ובעצם כך להביא לתרומה גדולה יותר לסביבתם ולחברה.

“האתגרים בלוד עצומים, אחת מכל ארבע משפחות בעיר מוכרת ומטופלת ברווחה, יש לתקן את העיוות ולאשר תקנים נוספים וקבועים במיוחד בלוד על כ-80 אלף תושביה, בהיותה עיר מעורבת שרבע מאוכלוסייתה הינם מהמגזר הערבי, עיר עם קהילה גדולה של יוצאי אתיופיה ועם אוכלוסייה מבוגרת מיוצאי חבר העמים”.דברי רביבו.

בתום הישיבה המקצועית, סייר שר הרווחה חיים כץ בעיר וביקר בגינה הקהילתית ובמועדון הקשישים בנווה נוף, וכן קבע מזוזה במרכז יום לקשיש ברח’ שפירא.

בביקור השר השתתפה אריאלה שגב, מנהלת מחוז המרכז המשרד הרווחה, וכן בכירי העירייה בראשות המנכ”ל אהרון אטיאס, וחברי מועצת העיר.