Site icon מקומונט לוד

אטרקציות לילדים בפורטוגל

אחרי השנתיים האחרונות, אין ספק שמגיעה לכם חופשה מפנקת. שרדתם סגרים, בידודים, חיסונים, מסיכות, הגבלות. אפשר להגיד שתקופת הקורונה הייתה אינטנסיבית וגרמה להיווצרות מתחים במשפחה, אבל כל אלה טיול טוב יכול להפיג.

פורטוגל היא אחד היעדים הכי חמים בשנים האחרונות. אולי זה בזכות כלכלה משגשגת, אנשים טובים, ומזג אוויר נוח. תהיה אשר תהיה הסיבה, היא מושכת יותר ויותר תיירים מרחבי הארץ וניתן להגיד בביטחון מלא שהיא יעד מושלם (בין אם יש לכם זכאות לדרכון פורטוגלי ובין אם לא).

אז החלטתם לארוז את הילדים ולטוס לפורטוגל, איזה כיף!

לא פעם מעסיקה אותנו המחשבה איך נסתדר עם הילדים בחו”ל. יש בנו פחד שהם ישתעממו, לא יהנו, יריבו.

אז תנו לנו להרגיע אתכם – פורטוגל מלאה באטרקציות שמתאימות במיוחד לילדים. במאמר הזה נסקור את המרכזיות שבהן.

אבל רגע לפני שאנחנו מתחילים (ואם כבר דיברנו על זכאות לדרכון פורטוגלי) נגיד שעכשיו זה הזמן הכי טוב להגיש בקשה. סביר מאוד להניח שממשלת פורטוגל תסגור את האופציה בקרוב. אזרחות פורטוגלית תקנה לכם מעמד של אזרחי האיחוד האירופי ותעבור אוטומטית גם לילדים שלכם. חבל לפספס כזאת הזדמנות.

אטרקציות שוות לילדים שאסור לוותר עליהן

הפארק הלאומי פנדה גרש- שמורת טבע שמכילה שלל מבנים היסטוריים ופארק ענק וירוק. ניתן למצוא במקום מרחב לקמפינג, נתיבי רכיבה על אופניים, ומסלולי טיול והליכה. אתר שמשלב מורשת, נופים ירוקים, ומגיע לשיא הפריחה בקיץ ובאביב. בגלל היותו אתר פופולרי, מומלץ להזמין כרטיסים מראש (כמה חודשים לפני הטיסה).

אבורה, מונסראז- עיירה שממוקמת מעל נהר הגוודיאנה (שעובר גם בספרד). אחד המקומות הכי מומלצים לטיול בפורטוגל, מתאפיין באווירה פסטורלית ואוויר צח. תוכלו להנות מיופייה הכפרי העתיק של העיר, לבקר בבתי מלאכה, לראות מבני אבן מרשימים ולבלות בחוף הים שנמצא כעשר דקות נסיעה משם. יש ליעד הזה גם ערך מוסף חוץ מהיופי: בעבר חיה ושגשגה בו קהילה יהודית.

סינטרה- עיירה שנמצאת במרחק נסיעה של חצי שעה מליסבון. מתאפיינת במבנים מפוארים וארמונות שנבנו בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה. כמו כן, חלק מהמבנים ניצבים על הר ומשקיפים על נוף משגע. הנוף התרבותי של העיירה הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 95. מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים, רק אל תשכחו להזמין מראש כרטיסים.

פורטוגל. צילום: PIXABAY

שילוב המורשת היהודית בטיול

אחרי גירוש ספרד נאספה בפורטוגל קהילה יהודית גדולה שבאיזשהו שלב היוותה כעשרה אחוזים מכלל אוכלוסיית המדינה. עדיין חיות בפורטוגל שתי קהילות יהודיות קטנות (אחת בליסבון והשנייה בפורטו).

המורשת היהודית הותירה את חותמה גם על ארץ זו, ובאה לידי ביטוי בעיקר בבתי כנסת ומבנים היסטוריים שתוכלו לבקר בהם עם הילדים.

עוד כפר שיכול להיות מקום ביקור מעולה הוא מרבאו, שהיה בית ליהודים בין השנים 1,300-1,400 לספירה. הוא משקיף על כל פורטוגל, ונכנס לרשימת ה”חייבים לראות לפני שמתים”. כמו כן, על חלק מהבתים בו עדיין ניתן למצוא מזוזות.

 

זהו להיום בפינת ההמלצות, מקווים שתהנו בטיול ובטוחים שתתאהבו בפורטוגל בשנייה.

משהו אחרון לסיום: אם תחליטו ללכת על הוצאת דרכון פורטוגלי, אל תהססו לפנות למקצוענים. משרד עורכי דין מנוסה יוכל לעזור לכם בהפקת כל המסמכים הדרושים, קיום מגעים עם הגורמים המוסמכים בפורטוגל, בניית תיק משפטי מנצח והגשת בקשה רשמית לממשלה.