Site icon מקומונט לוד

איך אפשר לחסוך כסף?

פעולות קטנות שנבצע יכולות לסייע לנו לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על איכות החיים. החל מהכנת אוכל ביתי ועד צריכת דלק – הנה הכתבה שתעשה לכם סדר בחשבון הבנק

ניסיון לשמור על רמת חיים גבוהה כמעט תמיד מלווה בחיסכון בהוצאות. היות ולרובנו אין אפשרות להגדיל את ההכנסה בהתראה קצרה, הפתרון יהיה לחסוך בהוצאות ולייצר אפיק לחיסכון. בעזרת אותו חיסכון ניתן אפילו לשפר את רמת החיים ולהשיג יציבות כלכלית. מצד שני, גברים ונשים בטווח רחב של גילאים לא בהכרח מבינים את הקשר בין הפעולות שהם מבצעים ביום יום לבין היכולת שלהם לחסוך כסף.

הנה למשל כמה פעולות קטנות שאותן ניתן לבצע בלי להתאמץ על מנת לחסוך מאות ואלפי שקלים מדי חודש:

  1. להביא אוכל מהבית במקום לקנות בחוץ

סטודנטים, שכירים וכל מי שרגיל לקנות אוכל בדוכנים או רשתות מזון מהיר יכולים לחסוך בהוצאות באמצעות השקעה של כמה דקות ביום במטבח. כך ניתן להביא אוכל מהבית במקום לקנות בחוץ ולשמור לא רק על התקציב אלא גם על הגזרה והבריאות. כמו כן, אוכל ביתי מזין יותר בהשוואה לאוכל מעובד ובעזרתו ניתן להגביר את התפוקה והביצועים בלימודים או בעבודה.

בשביל להביא אוכל מהבית צריך רק לאמץ שגרה נכונה של פעילות יום יומית. ניתן למשל לשלב את הכנת האוכל לעבודה עם ארוחת הערב, או לנצל את סוף השבוע כדי להקפיא אוכל ביתי לכמה ימים קדימה. כל אחד יכול וצריך למצוא את המתכון שעובד עבורו ולחסוך כסף בלי להתפשר על הבריאות ועל איכות החיים.

pexels
  1. לנסוע לאט ועם לחץ אוויר תקין בצמיגים

הדברים הקטנים שניתן לעשות על מנת לחסוך כסף מצטברים למאות שקלים. בין היתר, אפשר להצביע בהקשר הזה על צריכת דלק ועל האופן שבו היא משפיעה על חשבון הבנק שלנו. החדשות הטובות הן שאפשר לחסוך דלק על ידי נהיגה במהירות מתונה והקפדה על תדלוקים קבועים – או בעזרת שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים.

נהיגה מתונה ולחץ אוויר תקין מפחיתים את העומס על הרכב וכך גם מצמצמים את הצורך שלו בדלק. במקביל, הערך המוסף של נסיעה במהירות נמוכה היא כמובן שיפור בתחושת הבטיחות ובעזרת לחץ אוויר תקין ניתן לדחות את הצורך בביקורים במוסך.

  1. לבצע פעילות גופנית בפארק

אנשים שרוצים לשמור על הבריאות יכולים לבחור האם לעשות זאת באופן עצמאי או במסגרת מנוי לחדר כושר. הבעיה היחידה היא שמנוי לחדר כושר עולה כסף, בעוד במדינה כמו ישראל אפשר לצאת לפעילות בפארק ובאוויר הפתוח כמעט לכל אורך השנה.

פעילות גופנית בפארק היא הזדמנות מעולה לפגוש אנשים ולהתאוורר. במידה ואין פארק קרוב ליד הבית, כדאי לחשוב על מסלול בטוח בין הבניינים ולחזור לשגרה עייפים אך מרוצים.