Site icon מקומונט לוד

איך אפשר לשקף את האישיות של המנוח בעיצוב המצבה

Credit Canva.com

המצבה אותה אנו בוחרים להציב על הקבר שלח יקירנו היא הזדמנות להנציח את האישיות שלו ואת המורשת. מצבות מעוצבות הן הרבה יותר מאבן מרשימה, יש לכם הזדמנות לעצב מצבה שתהפוך לאנדרטה אישית, מרגשת ומנחמת. המדריך הבא נועד להכיר לכם את חומרי הגלם המובילים לעיצוב מצבות ואת סגנונות העיצוב.

חומרי גלם מובילים עבור עיצוב מצבות

מצבות נהוג לעצב מאבן טבעית, גרניט או שיש במטרה להבטיח עמידות מרבית. חשוב לזכור שהמצבה חשופה לנזקי מזג האוויר ועלינו לבחור בהתאם בחומר גלם שתואם את האקלים המקומי ואינו דורש תחזוקה. שיש ידוע כחומר גלם קלאסי עבור מצבות, השיש עמיד וניתן לעצב אותו בקלות ולהוסיף חריטה. אפשרות פופולרית נוספת לעיצוב של מצבות היא גרניט. עבור אלו שלא מכירים את אבן הגרניט נסביר שמדובר בחומר גלם קשיח וחזק במיוחד שאפשר לקבל במגוון צבעים ומרקמים. מעוניינים במצבה בעלת מראה אותנטי? תבחרו מצבה מאבן אחת עשויה אבן טבעית ותקבלו מראה ייחודי. יחד עם חומר הגלם הראשי ניתן יהיה לשלב בעיצוב של מצבה מאבן אחת או כמה אבנים גם עץ, מתכת, זכוכית.

איזו מצבה תואמת את האישיות של המנוח?

את הסגנון של המצבה יש להתאים לאישיות של הנפטר, לאמונות שלו ולמורשת שלו. הנכם מוזמנים לבחור בין מצבה בסגנון קלאסי, מודרני, מסורתי, ייחודי. במטרה להפוך את המצבה אישית יותר נשלב גם סמלים בעלי משמעות אישית, צבע אהוב ובעיקר, כיתוב בעל משמעות. במקרים של מצבה משפחתית נהוג לבחור באבן גדולה יותר מזו של המצבה האישית כאשר הסגנון תואם את המורשת המשפחתית. כעת כאשר בחרתם את האבן ואת צורת המצבה נתקדם לבחירת הכיתוב. ההמלצה היא על כיתוב בעל משמעות שכולל את השם של המנוח, תאריך הליגה והפטירה ומשפט או ציטוט שמאפיין אותו / אהוב עליו.

טיפים נוספים לעיצוב אישי של מצבות

ידעתם שקיימות מצבות מעוצבות עם אופציה לתמונה של המנוח או ציור המנוח? אין כמו מצבה עם תמונה של המנוח לשיקוף של האישיות והנצחה. מתלבטים בין כמה סגנונות עיצוב? לא בטוחים באיזו אבן כדאי לבחור? רוצים לוודא שהמצבה שבחרתם תואמת את הנהלים של בית העלמין? התייעצו עם איש מקצוע שמתמחה בעיצוב מצבות ומכיר היטב את הנהלים של בתי העלמין. חברת לנצח מציעה ליווי תומך בהסדרת כל ענייני הקבורה כולל עיצוב של מצבה משפחתית או מצבת יחיד. הצוות המקצועי של חברת לנצח ידוע כרגיש, אמין ומסור, ההתמודדות עם האבל הופכת קצת פחות קשה כשיש לצדכם אנשי מקצוע.