Site icon מקומונט לוד

איך לבצע שכפול מפתחות לרכב?

סביר להניח שכאשר עברתם לדירתכם החדשה מיהרתם אל החנות הקרובה ביותר אליכם לצורך שכפול המפתח. דאגתם לחלק מפתח לכל בן ובת משפחה, להשאיר מפתח חלופי גם אצל השכן או אצל החבר הטוב שגר לא רחוק, ולוודא שהדירה שלכם בטוחה ומוגנת מפני זרים מבלי שאיש ייתקע מחוץ לבית. באופן דומה אנחנו צריכים לפעול גם כאשר מדובר במכונית שלנו, על אף שמדובר בתהליך מעט יותר מורכב.

הסיבה למורכבות הזו בוודאי ברורה, שכן מפתחות הרכב כוללים בתוכם גם את המפתח עצמו, גם את מערכת הנעילה האוטומטית (כפתור האזעקה) ובמקרים אחרים גם צ’יפ שמאפשר לרכב לזהות אותנו ולפתוח עבורנו את הנעילה. בעוד רבים נמנעים משכפול המפתח, או דוחים את הקץ, בדיוק משום שמדובר במלאכה מורכבת יחסית, זוהי גם בדיוק הסיבה לכך שאם תאבדו את המפתח יהיה לכם קשה ומאתגר הרבה יותר להיכנס למכונית ולצאת לדרך.

מי משכפל את המפתח?

אם הגעתם למסקנה שאתם צריכים לשכפל את מפתחות הרכב, בין אם משום שהמפתח שלפניכם מקרטע, בין אם אתם צריכים להעניק לבת או בן הזוג מפתח אחר ובין אם אתם פשוט רוצים להצטייד בפתרון חלופי – מנעולן רכב הוא האדם הנכון למשימה. כאן חשוב להדגיש שלא מנעולן רכב מיומן בשכפול מפתחות לרכב, שכן רבים עוסקים דווקא בשירותים אחרים כמו פריצת דלתות בשעת הצורך או התקנת קודן. לכן רצוי לבדוק היטב בידי מי אתם מפקידים את האחריות לביטחון הרכב שלכם לפני שתגיעו אל המנעולן.

צילום: עמיעד טאוב

איך זה עובד?

תהליך שכפול מפתחות לרכב מתחיל בצילינדר. אם ביקרתם אי פעם במקום עבודתו של המנעולן שלכם וראיתם איך הוא משכפל את המפתחות של הבית, אתם כנראה מכירים את מכונת השיוף הייחודית. לאחר שישלים את מלאכתו במכונה הזו יעבור לשכפול יכולותיו של המפתח המקורי אל החדש ובעיקר יעתיק את הקידוד מהאימובילייזר הקיים כיום אל המפתח החדש. אגב, רצוי שתבדקו את תקינות המפתח והקידוד מיד עם צאתכם ממשרדו של המנעולן, לא משום שהוא איננו אמין, אלא משום ששכפול מפתחות לרכב דורש דיוק רב, ופספוס קטן עד בלתי מורגש עשוי להשאיר אתכם עם מפתח תקול. מאחר ואתם בוודאי לא רוצים לחכות לשעת צרה כדי לגלות שהמפתח שלכם לא עובד, ערכו בדיקה קצרה יחד עם מנעולן הרכב שלכם ובמידת הצורך אפשרו לו וללטש ולהציע תיקונים. הכל כדי שתוכלו להיות בטוחים שיש לכם חלופה איכותית אם יהיה לכם צורך בה.