Site icon מקומונט לוד

איך לזהות חרדה?

כאשר מסתכלים מסביבנו מגלים שאנשים רבים חיים עם חרדה, הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. משום שחרדה זהו מצב בו רגש של פחד הופך למשהו עוצמתי ובלתי נשלט אשר פעמים רבות פוגע באיכות החיים של האדם בצורה קשה ביותר, ומשום שמדובר על מצב בו פעמים רבות ישנם תסמינים פיסיים אשר יכולים להתאים לשלל תופעות ומחלות יש חשיבות רבה לזיהוי התקף חרדה כדי שניתן יהיה לטפל בו בצורה נכונה.

התקף חרדה, איך הוא בא לידי ביטוי

התקף חרדה פעמים רבות בא לידי ביטוי בתסמינים פיסיים לא פשוטים כאשר יכולים להיות תסמינים קלים יחסית אך יש תסמינים עוצמתיים וחזקים במיוחד. בין התסמינים הפיסיים אפשר למצוא עליה בקצב הלב, תחושה של מחנק ואין אוויר, סחרחורות, הזעה מוגברת בעיקר בכפות הידיים, לחץ בחזה, כאבי ראש והקאות ועוד שלל תופעות אשר יכולות להתאים גם למחלות שונות. יש חשיבות גדולה לעשות בירור רפואי מקיף ולוודא שאכן התסמינים הבאים לידי ביטוי אינם מבטאים מחלה או בעיה פיסית כלשהי, שלילה של בעיה רפואית מאפשרת  להתמודד עם החרדה בצורה נכונה.

מה עושים אחרי שמזהים שהתסמינים הפיסיים הם התקף חרדה ולא בעיה פיסית

שלילה של מחלה פיסית נותנת בשלב הראשון סוג של הרגעה שלא מדובר במחלה קשה או בעיה פיסית בעייתית אלא שמדובר “רק” בחרדה. כאשר מבינים שהאדם החווה תסמינים שונים למעשה סובל מהתקף חרדה ניתן לטפל בה, למשל על ידי פניה והתחלה של טיפול אצל מטפל CBT שזהו למעשה טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפול CBT נחשב טיפול יעיל ביותר למצבי חרדה שונים ודיכאון. באמצעות CBT אפשר לעשות טיפול בחרדת נהיגה במידה והאדם סובל מחרדה כזו, או טיפול בחרדת בחינות במידה וזו החרדה של האדם או טיפול בחרדת טיסה או במה ועוד. מטפל CBT מיומן ובעל ניסיון יכול לעזור לאדם לשפר את ההתמודדות שלו עם התקפי החרדה תוך פרק זמן קצר יחסית, זאת אומרת תוך 10 עד 20 טיפולים האדם הסובל מחרדה יוכל להרגיש שיפור משמעותי בתחושה מה שישפיע על התפקוד היום יומי שלו.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר https://www.licbt.net/