Site icon מקומונט לוד

איך מטפלים בפשפש מיטה?

אורח החיים המודרני הביא איתו שלל יתרונות. עם זאת, מה שגם המודרניזציה והעיור ברמה הגבוהה ביותר לא הצליחו לעשות הינו מניעה מוחלטת של נוכחות של חרקים ומזיקים אחרים בבית. למרות הניסיונות המרובים אפשר לומר בוודאות שמזיקים שונים, כולל מכרסמים וחרקים בעייתיים למיניהם נמצאים איתנו ומלווים אותנו על כל צעד ושעל.

אחד החרקים הפחות סימפטיים שעלולים להיכנס הביתה ולהשפיע מאד על איכות החיים שלנו הוא פשפש המיטה. מדובר באחד ממאות המינים של הפשפשים בישראל, שהמקום החביב עליו להתפתח ולהתרבות הינה דווקא המיטה שלנו. אם חוויתם עקיצות מרובות במהלך הלילה, סביר להניח שאתם נהנים מחברתו המפוקפקת של פשפש המיטה הבלתי ידידותי בעליל. מהם הסוגים השונים של מזיקים שעלולים להיות נוכחים? מהו פשפש המיטה ואיך אפשר לטפל בו?

מזיקים שונים שחיים יחד איתנו ופשפש המיטה

כאמור, כל כמה שבני אדם מתאמצים להתרחק מהטבע, הטבע מגיע עד אליהם. המזיקים והמכרסמים השונים החיים בסביבה המיידית שלנו הם ההוכחה הטובה ביותר לכך. עם המזיקים הללו ניתן למנות חולדות ועכברים, קרציות ופרעושים וכן תיקנים וטרמיטים. מדובר רק ברשימה חלקית ואפשר למות עמה עוד מגוון מזיקים.

מסתתר מתחת למצעים ולמזרן. צילום: FREEPIK

פשפש המיטה, לפיכך, הוא רק אחד המזיקים שמצאו את דרכם לתוך הבית ופגיעתם רבה בעיקר בכל מה שקשור באיכות החיים. מדובר באחד ממאות הסוגים של פשפשים המוכרים בישראל לבדה, כאשר באולם כולו מוכרים כמה אלפי סוים של פשפשים. אבל בדרך כלל, פשפשים אינם פוגעים בבני אדם אלא בצמחייה בלבד ומי שסובלים מהם בעיקר הם החקלאים. אבל פשפש המיטה בחר לעצמו את חדר השינה של בני האדם כשדה המערכה המועדף עליו להשגת המזון שלו, שהוא למעשה הדם של בני אדם ושל חיות מחמד. טיפול בפשפש מיטה דורש מיומנות רבה, זיהוי נכון של הבעיה ושימוש בחומרים שיעשו את עבודת ההדברה על הצד הטוב ביותר.

איך מטפלים בפשפש מיטה

נתחיל מהסוף – ריסוס נגד פשפש מיטה הוא רק השלב האחרון והוא מתבצע אם שאר הפעולות לא הרחיקו את החרק העוקצני הזה. בדרך כלל, ניעור המצעים באופן קבוע יחד עם כביסה שלהם בטמפרטורות גבוהות מעלים את הבעיה. בנוסף, שימוש בשואב אבק איכותי המגיע גם לחריצים הקטנים ביותר יכול לפתור חלק מהבעיה.

הפתרון יכול להיות יעיל אם פשפשי המיטה טרם התרבו וטרם הפכו לנפוצים במקומות אחרים בבית. המשמעות היא פשוטה – מי שמנער את המצעים ומכבס אותם לעיתים קרובות, מונע מלכתחילה הצטברות פשפשים. עם זאת, אם מספר גדול של פשפשים חדר בבת אחת הביתה בדרך כל שהיא, ואם לא נמצאה הדרך להיפטר מהפשפשים, כדאי ואפילו מומלץ לבצע ריסוס.

מי שמבצעים את הריסוס צריכים להיות אנשי מקצוע איכותיים המכירים היטב את הפשפשים, את ההתנהגות שלהם ואת המקומות שבהם החרקים המטרידים האלה יבחרו להסתר בהם. החומר שבו משתמשים המרססים צריך להיות חומר שאושר לשם כך על ידי הרשויות. באופ עקרוני, מדבירים מקצועיים חייבים ברישיון ואינם יכולים לפעול בלעדיו. בנוסף לחומר הריסוס הידידותי לסביבה, חשוב להימנע מלהיכנס לבית זמן מה לאחר הריסוס. הדבר נוגע לבני אדם וכמובן לחיות המחמד, שגם הן צריכות להיות מורחקות מהבית.

אם יש לכם עניין להיפטר אחת ולתמיד מבעיית הפשפשים, אתם במקום הנכון. צרו כבר כעת קשר באמצעות אתר האינטרנט והמומחים של יוריקה הדברות יצרו אתכם קשר בהקדם. הם ילמדו את הבעיה ויבואו עם הפתרונות המתאימים, כולל ריסוס פשפשי מיטה אם צריך. אלפון אחד ואתם במרחק נגיעה מהפתרון לבעיה שהיא כל כך מציקה.