Site icon מקומונט לוד

אירועי הקיץ של הקרן לפיתוח לוד

בקרן לפיתוח לוד, בהובלתה של המנכ”לית לליב סנדנר ויו”ר הקרן ירום אריאב מסכמים שנת לימודים עמוסה בפרויקטים חדשים ונערכים לקראת שנה נוספת של פעילויות לכל התושבים ולכל המגזרים בלוד.

רימון לוד. צילום: יחצ

פרוייקט מרכזי שמציין כבר שש שנים לפעילותו ובכל שנה מעלה את הרף לקראת השנה הבאה הינו “רימון לוד” – ביה”ס למוזיקה של העיר לוד בשיתוף ביה”ס המפורסם והמוביל בארץ בתחומו – רימון. במהלך שנת הלימודים למדו משתתפי הפרוייקט גם את התיאוריה וההיסטוריה של המוזיקה, נוסף על חזרות רבות ואינטסיביות וכמובן מספר הופעות עירוניות באירועים מרכזיים מול קהל של מאות רבות של צופים.

החממה הלימודית וכיתת החקר בחווה החקלאית

החממה הלימודית-מדעית נועדה לשרת את תלמידי החווה בעבודות חקר בתחום החקלאות. החממה נבנית בסטנדרטים טכנולוגיים גבוהים ומתקדמים, ולצידה כיתת חקר ממוחשבת. החממה תעניק למידת חקר משמעותית לתלמידי יסודי עד תיכון ותחשוף את התלמידים לתחומי עניין חדשים ומרתקים בתחום החקלאות. בימים אלו העבודות ממשיכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה.

ספריה ניידת מגיעה לשכונות העיר

באירוע מהנה ומעצים חנכו אנשי קרן לפיתוח לוד והשותפים את הספרייה הניידת בלוד עם ילדים נרגשים, ושותפים נפלאים אשר מאפשרים לילדים לחלום ולהגשים. “אנו שמחים להביא את הבשורה של ספרייה ניידת בשכונות עם אלפי כותרים בעברית, ערבית ואנגלית, וליצור חווית תרבות קריאה ופנאי לילדים ומבוגרים כאחד” נמסר מאנשי קרן לוד.

ספרייה ניידת. צילום: יחצ
ספרייה ניידת. צילום: יחצ

חאן הקהילות

חאן הקהילות הוא אולי פרויקט הדגל של הקרן לשנה הקרובה כשלאחר השלמתו המתוכננת ישקיף המבנה על משולש השלום בעיר העתיקה בלוד, בסמוך למתנ”ס שיקגו ויהווה מרכז סיורים לתיירות פנים וחוץ אשר יספר את סיפורה של הקהילה היהודית אתיופית ואת סיפור הקהילה הערבית בשכונת רמת אשכול בלוד. בימים אלו ממשיכים בקרן בגיוס שותפים לפרוייקט עם ציפייה להשלמת הגיוס בקרוב והתקדמות לשלב הבא כבר לפני סוף השנה.

פעילות לקהילה הערבית

במסגרת אירועי עיד אל פיטאר ואירועי סיום צום הרמאדן, ובשיתוף יחידת הנוער העירונית ו”מלודיקה- קפה וחברים” הוקמו עבור בני הנוער מתחם משחקי מולטימדיה ומשחקי שולחן בו יכלו הצעירים לבלות ולשחק בביטחה אל תוך הלילה.

בנוסף נערך כנס הוקרה למתנדבים של ביה”ס התיכון הערבי למדעים אורט בשכונת הרכבת. מדובר באירוע הוקרה עבור אותם מתנדבים שתורמים מזמנם ומרצם לטובת פעילות חברתית ומרכז למידה בביה”ס. “מרגש לראות את כל העשייה החברתית העניפה, שילוב של אנשים טובים, ארגונים עם עשייה קהילתית,  והכל בהובלתה של המנהלת שירין נטור חאפי” מסרו מקרן לוד.

כנס הוקרה למתנדבים בשכונת הרכבת. צילום: יחצ
אירועי עיד אל פיטר. צילום: יחצ