Site icon מקומונט לוד

פעוט בן שנתיים נדקר בלוד – בניגוד לפרסומים, הרקע אינו לאומני

צילום: דוברות המשטרה

חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח שמיר-אסף הרופא, תינוק כבן שנתיים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה עם פציעות חודרות בגופו.

האירוע החל בשעה 11:00 כשבמוקד מד”א התקבל דיווח על ילדה שנפצעה באירוע אלימות ברחוב חללי אגוז בלוד (גני אביב) ובתחילה פורסם ברשתות החברתיות כי מדובר בחשד לפח”ע – פיגוע חבלני עוין.

כאמור, זמן קצר לאחר האירוע כבר התברר כי אין המדובר באירוע לאומני וגם החשד לאירוע אלימות בתוך המשפחה נשלל.

מפרטים ראשוניים שהגיעו אלינו עולה כי בחור צעיר יהודי, מעורער בנפשו, שטען ששמע קול מסתורי מדבר אליו, יצא בריצת אמוק, אל עבר עגלת תינוק במרכז המסחרי בשכונת גני אביב, ולעיני אימו דקר אותו למוות.

הפעוט מובהל לבית החולים. צילום: דוברות מד”א

פראמדיק מד”א משה גלבשטיין וחובשי רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד”א מנדי אמיתי ועבד עיסאוי סיפרו: “הגענו למקום במהירות וחברנו לכוחות המשטרה שהובילו אותנו אל התינוק שהיה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות בגופו. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עצירת דימומים ותוך כדי הטיפול הרפואי העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד”א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה.”

המשטרה פתחה בחקירה וסריקות מבצעיות בלוד, עם קבלת הדיווח בדבר תינוק כבן שנתיים פצוע באורח קשה ובתוך כך, השוטרים אתרו ועצרו סמוך לזירה את החשוד במעשה.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו מסר: “מדובר בטרגדיה נוראית ואנו מלווים את המשפחה, שעלתה רק השנה לארץ מחבר הימים, בשעה הקשה הזו. ה’ יעזור לנו בתקופה זו שבה יש עלייה מדאיגה במקרים של בעיות נפשיות כתוצאה מחרדת המלחמה. אנא מכם דווחו לנו על כל אדם המתנהג באופן מוזר כדי שנסייע לו ונציל אותו ואת הסובבים.”