Site icon מקומונט לוד

אפריקה ישראל מוכרת את ”גלובל פארק” בלוד ב-195.8 מיליון ש”ח

חברת אפריקה ישראל נכסים שבבעלות איש  העסקים לב לבייב הודיעה לבורסה כי מכרה נכס מסחרי ב”בית גלובל פארק” באזור התעשייה הצפוני בלוד תמורת 195.8 מיליון שקל לקרנות הריט סלע קפיטל וריט 1.

הנכס הידוע כפרוייקט התעשייה והמסחר ”גלובל פארק” ממוקם ברחוב יודפת באזור התעשייה הצפוני בלוד והוא משתרע על שטח כולל של כ-21,400 מ”ר, וכולל 660 מקומות חנייה. הנכס מושכר בתפוסה של 97  אחוזים  לכ- 20 שוכרים לתקופות שכירות של עד 5 שנים (כ-%55 מהשטח מושכר למוסד בנקאי (בנק לאומי ע.ט.) לתקופות שונות של עד 4.5 שנים) ובתוספת אופציות להארכת הסכמי השכירות לתקופות שונות בדמי שכירות שנתיים נטו המשקפים שיעור תשואה שנתי של כ- %7.40. עיקר הלקוחות הינן חברות ביוטכנולוגיה פורצות דרך בתחומי הרפואה, ההיי-טק, הבנקאות, הפיננסים וחברות שילוח בינלאומיות.

הנכס שוכן ממש ליד קריות המחשבים של בנק לאומי ובנק מזרחי ואחד מיתרונותיו טמון בסמיכותו לציר ת”א-ירושלים (כביש 1) לחוצה ישראל (כביש 6) ולדרך נתב”ג.בעקבות המכירה צפויה אפריקה נכסים ישראל לרשום רווחים בדו”חות הכספיים של שנת 2015.

אזור התעשייה הצפוני בלוד.צילום:עמיעד טאוב

יצוין כי זו אינה העסקה הראשונה של חברת סלע קפיטל באזור והחברה רכשה את מרכז ‘רמלוד” ב-73 מיליון שקלים בשנת 2015.בדיווח לבורסה עדכנה החברה  כי התקשרה כאמור יחד עם ריט 1 בע”מ לרכוש במשותף את מלוא זכויות הבעלות ב-2 בנייני המשרדים בני 4 ו-5 קומות והן תחזקנה בנכס במשותף.

בגין רכישת הנכס צפויה החברה לשלם מס רכישה והוצאות עסקה נלוות בסך של כ-14 מיליון ש”ח. יצויין כי העסקה מותנית בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים בשל דרישת רף מחזור מכירות כקבוע בחוק ההגבלים העיסקיים ולהסרת השעבודים של הנכס.