Site icon מקומונט לוד

בביה”ס “לוי אשכול” בלוד ציינו את “יום זכויות הילד הבינלאומי” בהפנינג חברתי

בתחילת השבוע ציינו את “יום זכויות הילד הבינלאומי” בביה”ס “לוי אשכול” בלוד. צוות ביה”ס בהנחיית הרכזת החברתית סופי ארד, גיבש חומרי למידה לתלמידים להעשרת העשייה הלימודית והחברתית. התלמידים נחשפו לאמנת האו”ם בדבר זכויות הילד שאושררה ע”י מדינת ישראל בשנת 1991 ולפיה המדינות החתומות על אמנת האומות המאוחדות לזכויות הילד מכירות בזכויות שונות המגיעות לכל ילדה וילד.

ב”לוי אשכול” תומכים ברעיון כי לילדים יש את הזכות לחופש ביטוי, ואף מעודדים את התלמידים לכך במסגרות שונות כגון : הנהגת תלמידים, במעגלי שיח, בשיעורים ובכל זמן נתון ובלבד שיעשו זאת בדרך מכבדת.

בכלל הכיתות הושם הדגש כי זכויות נותנים ומקבלים, זכויות הילדים מאפשרות לקבוע את גבולות ההתנהגות הראויים בין הילדים לבין עצמם ובין מבוגרים, על כן גבול זכותו של האחד היא זכות האחר.

זכות לחיות ללא אפליה, אחת הכרזות שהכינו תלמידי בית הספר.צילום ואישור לשימוש באדיבות דוברות עיריית לוד

“התלמידים המגיעים אל בית ספר “לוי אשכול” הנם אנשים צעירים בעלי כבוד וזכויות ייחודיות להם, ולכן השיח הבית ספרי ממוקד בצורך לכבד ילדים כפי שמכבדים מבוגרים, מתוך הנחה כי הענקת זכויות לילדים תיתן להם את הכבוד שהם ראויים לו ואף תחנך אותם להעניק כבוד לאחרים”, אמרה מנהלת ביה”ס, ענת אסף.

יצירת אקלים מיטבי בביה”ס נעשית בדרך של יצירת תרבות הממסדת גבולות ברורים  ובתוכם זכויות, בצד תחומי אחריות וחובות מוגדרים וידועים בהתאם לרמת בגרותם של הילדים.

בדרך זו, יתחנכו תלמידינו ויידעו מה הם גבולות מימוש הזכויות – “גבול הזכות שלי הוא זכותו של האחר/ת”.היישום הערכי והמעשי לתהליך זה בא לידי ביטוי גם במוסכמות ביה”ס.החינוך לאחריות הילד בצד זכויותיו יתמקד בפיתוח אחריות אישית ואחריות אזרחית בדרך למנהיגות ערכית…ואולי המנהיג הבא לומד היום בבית ספר “לוי אשכול”?