Site icon מקומונט לוד

בדרך לקואליציה רביבו צריך להחליט: הרב או הערבים?

פחות משבוע עבר מאז התקבלו תוצאות הבחירות אשר הראו ניצחון ברור לראש העיר יאיר רביבו וסיעת הליכוד, אך נראה שמלאכת הרכבת הקואליציה עדיין מאתגרת ותמונת השותפים בה עדיין לא הושלמה.

בימים האחרונים נפגשו צוותי המו”מ של ראש העיר וסיעת הליכוד עם מרבית הסיעות שנבחרו למועצת העיר בבחירות שנערכו אך לפני ימים ספורים ובעוד עם מרביתם הצליחו להגיע להסכמות על רוב הסעיפים והדרישות, נראה שדווקא סעיף אחד, ולכאורה לא צפוי, הוא זה שמונע את החתימה.

ראש העיר יאיר רביבו. צילום: יחצ

אם מלכתחילה נראה היה שמספר המנדטים הגבוה (שישה) של אנשי הסיעה הערבית, יחד עם דרישתם לתפקיד סגן ראש עיר יהיו אלו שיעמדו לרועץ במו”מ הקואליציוני, אזי כעת נראה שדווקא סעיף אחר, לכאורה שולי הרבה יותר הוא זה שמונע חתימת הסכם קואליציוני.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

במה מדובר? בדיוק כמו לפני 5 שנים, שוב עניין הרב הראשי של העיר הוא מקור לוויכוחים לא מעטים בין צוותי המו”מ כשסיעת הליכוד ורביבו עומדים על רגליהם האחוריות על מנת להבטיח, בהסכם, את מינויו של רב שכונת גני יער, שכונת מגוריו של רביבו, הרב מאיר ביטון.

ממקורות יודעי דבר נודע למקומונט לוד כי מטה רביבו הציב את דווקא את בחירתו האישית של הרב ביטון כסעיף חובה בכל הסכם קואליציוני – וסעיף זה אינו מקובל על אף אחת מהסיעות הציוניות האחרות שבקואליציה, ואף על חלק מנבחרי הליכוד עצמם בתוך סיעת ראש העיר, כל אחד מסיבותיו הוא.

כעת, נראה כי על ראש העיר רביבו לקבל החלטה – האם ברצונו להתגמש בעניין הרב המועדף לעיר לוד, ולהסכים להמתין עם ההחלטה ולקבל אותה תוך שיתוף פעולה במהלך הקדנציה, או שמא לוותר על השותפות הטבעיות וללכת לקואליציה רחבה שלא תכלול את חברי סיעת לוד ביתנו, אלוירה קוליחמן ואריה לוי וגם לא את רפי יקותיאל – ובודאי לא את אנשי הבית היהודי, אך תכלול את תמיכת חברי הסיעה הערבית – אשר יזכו לתפקיד סגן ראש העיר אותו הם כ”כ רוצים.