Site icon מקומונט לוד

בודק קרינה מומלץ

צילום: עמיעד טאוב

העידן המודרני הביא עימו שינויים רבים לטובה אך גם סכנות ייחודיות, ואחת הבולטות שבהן היא קרינה אלקטרומגנטית שיכולה להיות מסוכנת לבריאות. דוגמא לכך מהווה קרינה בלתי מייננת שמקורה במכשירים ורשתות מסוגים שונים, ואם נחשפים אליה באופן ממושך ומשמעותי היא בהחלט עלולה להזיק לנו. על מנת לוודא מהי רמת הקרינה שאתם, יקיריכם, עובדיכם או תלמידיכם חשופים אליה, כדאי להזמין בודק קרינה מומלץ הפועל באזור מגוריכם.

קרינה בלתי מייננת מהי?

כאשר אתם מדברים בטלפון מה שמעביר את הקולות הם גלים מאורכים שונים שנקראים בשם קרינה בלתי מייננת. שמה ניתן לה מפני שאין ביכולתה להביא לפליטה של אלקטרונים מאטומים, כך שהיא אינה מזיקה ליצורים חיים באותה הרמה של קרינה מייננת. ואולם, בחשיפה גבוהה ולעוצמה גבוהה היא בהחלט עלולה להזיק, והעניין עדיין נחקר על ידי מדענים וגופים רבים. בישראל קיימות תקנות של המשרד להגנת הסביבה, שמבוססות על קביעות ארגון הבריאות העולמי באשר למידת החשיפה, ובכל מקרה עדיף להקטין את הסיכונים ככל האפשר. רק על מנת לסבר את האוזן, הקרינה יכולה להגיע מכל מכשיר ורשת שתוכלו להעלות על הדעת, כמו עמודי חשמל, אנטנות טלוויזיה, מכשירי אינפרא אדום, אנטנות סלולאריות, טלפון נייד, טלפונים אלחוטיים ומכשירי אולטרא סגול.

צילום: עמיעד טאוב

מי יכול להיפגע מהקרינה?

מהאמור לעיל ניתן להבין שמי שנמצא בסיכון הוא מי שחשוף לרמות גבוהות של קרינה בלתי מייננת ובאופן ממושך, בין אם הוא מתגורר ליד אנטנה או רשת, או שיש ליקויים בתשתיות החשמל של ביתו. יחד עם זאת, בעיקר נמצאים בסיכון ילדים צעירים אשר מערכות גופם עדיין מצויות בשלבי התפתחות ומושפעות יותר מהקרינה, וכנראה גם אנשים מעל גיל שישים וחולים במחלות מסוימות. כדי למנוע חשיפה מיותרת יש להזמין אנשי מקצוע המכונים בודקי קרינה, שיכולים להגיע לכל בית פרטי, מפעל, מוסד ציבורי או עסק ברחבי הארץ. ברשותם קיים הידע והמכשור ההולם לביצוע בדיקות קרינה, לאיתור הנקודות הבעייתיות במתחם, ולמתן הנחיות, הדרכה ופתרונות פרקטיים. דוגמא נאה עבור בודק קרינה מומלץ מהווה יעקב כץ, מהנדס חשמל ובודק מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה. מידע נוסף על יעקב כץ ועל בדיקות קרינה בכלל ניתן לקרוא בקישור המצורף.