Site icon מקומונט לוד

בחירת ספק כוח איכותי, אמין ויציב

בכל מכשיר חשמלי יש ספק כוח שתפקידו לספק את המתח החשמלי הנדרש למעגל האלקטרוני, ללא ספק כוח המכשיר החשמלי לא יכול לפעול. יש בשוק מגוון עצום של ספקי כוח בשלל גדלים, הספקים, איכויות ועיצובים. חשוב לרכוש ספק כוח איכותי, אמין ועמיד, כך ניתן להימנע מתקלות במכשירים חשמליים ומפעולה תקינה של המכשיר לאורך זמן רב. לכן, מומלץ לרכוש ספקי כוח רק מחברה אמינה ומובילה המציעה מגוון דגמים ומסייעת ללקוח לבחור בדגם המתאים ביותר עבורו, בהתאמה לצרכיו הייחודיים.

חישוב נכון ומדויק של מתח ואמפר

כדי לבחור ספק כוח מתאים למכשיר חשמלי מסוים או למעבדה, יש לבצע חישוב נכון של מתח חשמלי ואמפר. לרוב האנשים אין את הידע הנדרש כדי לבצע את החישובים לבחירת הספק, לכן יש לקבל ייעוץ מקצועי. כדאי לדעת כי רוב המחשבים זקוקים לספק כוח בהספק של 12 וולט, אך למכשירי חשמל אחרים נדרשים ספקי כוח שונים, הן מבחינת מתח חשמלי והן מבחינת הספק, גודל ופרמטרים חשובים נוספים.

מתח כניסה ויציאה

ספק כוח (POWER SUPPLY) מגיע בשלל גדלים וצורות, ישנם דגמים ייעודיים למעבדות עם אפשרות לתכנות, דגמים איכותיים ואמינים לתעשייה ולמכשור רפואי, ויש דגמים פשוטים יחסית. כאשר רוכשים ספק כוח חדש חשוב לעיין במפרט הטכני כדי לוודא כי המוצר מתאים למתח החשמלי הנדרש לפעולה תקינה ובטוחה של המכשיר החשמלי. יש לשים לב לנושאים כגון מתח כניסה, מתח יציאה, אוורור, נצילות, תקני בטיחות, הגנות, סוג המארז וכיוצא בזה.

חשוב לדעת כי ספק כוח מקבל מתח כניסה ממקור חשמלי מסוים, לרוב מתח של 230 וולט מרשת החשמל בישראל, והמוצר מפחית את מתח הכניסה למתח היציאה הנדרש למעגלים האלקטרוניים במכשיר. עם זאת, ישנם דגמים ייעודיים המקבלים מתח חשמלי נמוך בכניסה ומוציאים מתח גבוה ביציאה.

ספק כח. התמונה באדיבות: TDK-LAMBDA ISRAEL

בשוק ישנה דרישה גבוהה לספקי כוח מעבדתיים, עם או ללא מארז. ספק כוח מעבדתי מיועד לצרכי בדיקות, אבחון תקלות, פיתוח ומחקר. ניתן לשלוט ולשנות את מתח היציאה בהתאם למכשיר החשמלי המחובר לספק. מומלץ לרכוש ספק כוח מעבדתי ממותג מוכר ואמין, עם אחריות ארוכה ושירות מחברה מקצועית ומובילה בתחום.

כמו כן, יש ביקוש רב לספקי כוח תעשייתיים, דגמים אלה מיועדים לאפליקציות תעשייתיות שונות ומגוונות כגון מערכות פיקוד ובקרה, טעינת מצבר במערכות עם גיבוי, תחנות משנה לאספקת חשמל ועוד. ספק כוח מעבדתי חייב להתאים לסביבת עבודה קשה, עליו להיות עמיד ולפעול היטב גם תחת עומסים חריגים ותנאי שטח קיצוניים.

ספק כוח תעשייתי נמצא בשימוש נרחב בתעשיות כמו מכשור רפואי, תעשיית הביטחון, כלי תעופה וחלל, תעשיית הרכב, מכשור קוסמטי, דפוס, מערכות מחשוב ומרכזי נתונים, וכמובן בתעשיית ההייטק ובתעשיות עתירות ידע. כדי לבחור בדגם המתאים יש לפנות לחברה המפתחת, מייצרת ומשווקת ספקי כוח אמינים למגוון רחב של אפליקציות ושימושים.