Site icon מקומונט לוד

בטוח שכואב לכם הגב אם אתם סובלים מהתסמינים הבאים

האם גם אתם מרגישים כאב, הרגשת שריפה או דקירות בגב תחתון? הגב התחתון הוא האזור שנמצא בין אזור הישבן / אגן הירכיים ועד לקו התחתון של הצלעות.

כאבי גב תחתון הינו אחד מסוגי הכאבים היותר שכיחים שקיימים בקרב האנשים, בערך 80% מהאנשים יסבלו מכאב גב תחתון בשלב זה או אחר בחייהם. אבל למה דווקא מופיעים כאבי גב תחתון? מהסיבה הפשוטה ביותר, הוא תומך במשקל הכי גדול של הגוף שלנו.

סוגי כאבי גב תחתון

ניתן לסווג אותם לשלושה סוגי כאבים שונים:

מרגישים שכל הגוף שורף מכאבים? צילום: pixabay

הראשון – כאב חריף, כאבים שנמשכים עד ל 6 שבועות.

השני – כאב תת כרוני, כאבים שנמשכים עד ל 12 שבועות.

השלישי – כאב כרוני, כאבים שנמשכים מעל 12 שבועות.

מה הן הסיבות לכאבי גב תחתון?

האמת היא שברוב המקרים אי אפשר לדעת במדויק מה הסיבה העיקרית לכאבי גב תחתון, אך יש מספר סיבות עיקריות:

  1. פגיעה ברקמות – פציעה בשרירים, במפרקים, בגידים ובעצם בכל דבר אשר עוזר בתמיכה של הגב יוצר מצב שבו הגב עובד קשה יותר ולכן מתעייף יותר.
  2. גיל – ככל שמתבגרים אנו מרגישים יותר כאבים.
  3. יציבה לא נכונה – כאשר אנו עומדים או יושבים בצורה לא נכונה, אנו יוצרים לחץ על הגב שלנו.
  4. משקלים כבדים – ישנם שני פקטורים עיקריים בנושא זה. הראשון הוא כמובן המשקל עצמו, ככל שהמשקל כבד יותר ככה הגב צריך להתאמץ יותר. השני, אופן ההרמה. דבר מאד קריטי כי אם אנו מרימים דבר כבד בצורה נכונה אנו מפחיתים את הלחץ על הגב ובכך מונעים כאבים מיותרים.
  5. פעילות ספורטיבית – נכון שפעילות ספורטיבית זה דבר חשוב ביותר בשבילנו, אך במידה ואנו עושים פעילות ספורטיבית בצורה לא נכונה, אנו עושים יותר נזק מתועלת. כמובן שמצב של חוסר בפעילות ספורטיבית תורם מאד לכאב גב כיוון ששרירי הגב חלשים יותר ולא יכולים לתמוך בגוף.
  6. ישיבה ארוכה – ישיבה ארוכה יוצרת לחץ על הגב ואיתו מתחילים כאבי הגב, כדי להימנע מכאבים, ובעיקר מכאבי גב תחתון, שבו במצב שאתם שומרים על גב ישר ומדי פעם קומו ותמתחו את עצמכם.

מה מומלץ לעשות כדי לטפל בכאבי גב תחתון?

ישנם מספר דרכים מומלצות לטיפול בכאבי גב תחתון