Site icon מקומונט לוד

ביטוחים בעולם הבנייה – מה שחשוב לדעת

transportation, freight transport and vehicle concept - close up of truck on parking

ביטוחים בעולם הבנייה – מה שחשוב לדעת

פרויקט בנייה הוא עניין מורכב, ביטוח בנייה טוב יאפשר לך לנהל את הפרויקט בראש שקט. ביטוח בנייה מספק מענה לקבלנים, משפצים ויזמים ומכסה מגוון נזקים ותקלות שעלולות להתעורר בעת פרויקט בנייה או שיפוץ.

למה חשוב לעשות ביטוח בעת בנייה?

הן היזם והן מי שעוסק בבנייה בפועל עלולים להיות חשופים לתביעה משפטית במקרים של נזק לרכוש או לגוף שיגרמו כתוצאה מהבנייה. ביטוח בנייה מגן עליכם במקרה של תביעה. ללא כיסוי ביטוחי הולם תביעה שתימצא מוצדקת בבית המשפט עלולה להיגמר בתשלומי פיצויים בגובה של עשרות ואף מאות אלפי שקלים! לפי החוק היבש, לא משנה מי אחראי לתאונה בפועל, אם אתם הבעלים החוקיים של הקרקע בה התאונה התרחשה, האחריות המשפטית עלולה להיות מוטלת עליכם.

אילו נזקים עלולים להתרחש בעת בנייה?

בעת הבנייה עלול להיגרם נזק למבנה עצמו, לחומרים המשמשים לבניה, לרכבים המסחריים בפרויקט או למכשירים אחרים המשמשים לבנייה. ביטוח בנייה בסיסי מספק כיסוי במצבים כאלה. ניתן ורצוי לרכוש ביטוח אחריות כללית – ביטוח כזה מכסה הוצאות משפט, הוצאות רפואיות או פיצויים כספים במקרה של נזק שנגרם לעובדים או לעוברי אורח במהלך הבנייה, בין אם מדובר בפגיעות בגוף או ברכוש.

לא רק בנייה, גם במקרה של שיפוץ כדאי לדאוג לביטוח

ביטוח שיפוצים מיועד לפרויקט של שיפוץ ותיקונים. ביטוח שיפוצים מגן על חברת השיפוץ והיזם מפני נזקים שעלולים לקרות כתוצאה מפרויקט השיפוץ. ביטוח שיפוצים חשוב במיוחד במקרים של בנייה בגובה או בעת שיפוץ המצריך מגע עם תשתיות חשמל וגז. ביטוח שיפוצים מגן על העובדים ועל חברת השיפוצים עצמה.

איזה מצבים מכסים ביטוח בנייה וביטוח שיפוצים?

בהתאם לתוכנית הביטוח, ביטוח בנייה וביטוח שיפוצים ישמשו לכיסוי הדברים והמצבים הבאים:

כל חברת קבלן וכל יזם חייבים לדאוג לביטוח בנייה או לביטוח שיפוצים בחברה עם וותק וניסיון בעולם ביטוחי הבנייה. ביטוח כזה יאפשר לכם עבודה בראש שקט ויחסוך מכם כסף רב במקרים של תאונה או תקלה.

מעוניינים לנהוג בראש שקט – היכנסו לאתר של סקוריטס ביטוח וגלו עוד שלל ביטוחים.