Site icon מקומונט לוד

ביטוח אוטובוסים – מגיע לך לנהוג בראש שקט

Processed with VSCOcam with c7 preset

ביטוח אוטובוסים – מגיע לך לנהוג בראש שקט

פוליסת הביטוח שיש לאוטובוס זוהי פוליסה מיוחדת שמכסה נזקים הנגרמים בתאונות דרכים שונות בהם מעורבים אוטובוסים על סוגיהם השונים. בגלל אופיו המיוחד של כלי רכב זה המיועד להסעה של מספר נוסעים גדול יותר מרכב פרטי כמו פרייבט ואופנוע, נדרש לבצע עליו כיסוי ביטוחי מתאים וספציפי מאוד. כל חברה פרטית או ציבורית של אוטובוסים ומיניבוסים חייבת להצטייד בפוליסה מסוג זה ולבטח את הנהגים שלהם. כמו שכולנו יודעים, האוטובוס משמש לצורך נסיעה ציבורית, נסיעה ארוכה כמו בטיולים או הסעות לאירועים מיוחדים והבאת קרובים ממרחק לחתונה. כיוון שכך, פוליסת הביטוח על האוטובוס גבוהה למדי לעומת פוליסת ביטוח על רכב פרטי רגיל בשל האופי של הנסיעה והחשיפה הגדולה יותר לסכנות לנהג, לנוסעים ולרכב עצמו.

החובה שיש בביטוח אוטובוסים ומיניבוסים

כפי שיש חובה על כל נהג רכב פרטי לבטח את עצמו ואת הרכב שלו בביטוח חובה על פי חוק, כך יש לנהג אוטובוס או מיניבוס לבטח את הרכב בביטוח חובה מתאים. יש לדאוג לבטח בפוליסת ביטוח אוטובוסים שהינה חובה את האוטובוס, והמידיבוס וכל רכב הסעות המסיע כמות גדולה יותר של נוסעים. זוהי האחראיות של חברת ההסעות והנהג הצמוד. מן הסתם, קיימים הבדלים ושוני בין פוליסת הביטוח הרגילה של רכב פרטי לעומת כיסוי הביטוח החובה של רכבי ההסעות. כמו כן קיימים הבדלים יותר מינוריים בין ביטוח של אוטובוסים לעומת ביטוח של מיניבוסים ורכבי הסעות שונים אחרים, כל אחד לפי אופיו.

לא מסיעים נוסעים לפני שמבטחים.

אף אחד לא היה רוצה לקחת על עצמו את האשמה במקרים של תאונה בה יש הרבה נפגעים חלילה. בעוד שיש הרבה נהגים פרטיים שמסתפקים בביטוח חובה פשוט וזול, על חברת ההסעות לבטח ביותר מביטוח ולבחור בסוכנות ביטוח מובילה ומוכרת בתחום. חובה וזאת בכדי להמנע מתביעות משפטיות ופיצויים כספיים אדירים. הסיכוי לתאונות גבוה יותר, ולכן החשיבות של ביטוח הנדסי לאוטובוס שלכם הינה מוכרחת וחיונית ביותר. הכיסוי שיש כלפי הנוסעים יכול לבוא לידי ביטוי בעת פגיעה חלילה בזמן עצירה, בזמן תאונת דרכים עירונית או בין עירונית, נפילות בזמן ירידה או עלייה לאוטובוס מול התחנה, פציעה כתוצאה מהתנגשות בדלתות האוטומטיות ועוד. אל תחכו לרגע האחרון.