Site icon מקומונט לוד

ביקור מלכותי: לוד מארחת את הנסיך יוהאן לבית ברגטיוני

יורש העצר הגיאורגי , הנסיך יוהאן ורעייתו כריסטינה לבית משפחת בגרטיוני, שושלת המלוכה הגיאורגית ששלטו בגיאורגיה בין המאה העשירית למאה ה-19, ביקרו לאחרונה בלוד במסגרת הידוק ברית הערים התאומות בין לוד לעיר גורי שבגיאורגיה, כחלק מביקור היסטורי ראשון של בני שושלת המלוכה בישראל.

מה שהניע את הביקור יוצא הדופן בלוד, הייתה נסיעתם של נציגי העירייה שביקרו בחודש יוני האחרון בגיאורגיה במסגרת משלחת עירונית, בהם המשנה לראש העיר וחבר המועצה רפי קטאשווילי, דובר העירייה יהורם בן ארוש, מנהל באגף כח אדם בעירייה אבי בוטראשווילי, אשר פגשו את בני הזוג המלכותי והחליטו לנצל את ההזדמנות שהשניים מגיעים לארץ ולארח אותם בביקור גומלין רשמי בלוד.

הזוג המלכותי, כריסטינה (שנייה מימין למטה) ולצדה יורש העצר (שלישי מימין) בבית הכנסת של העדה הגאורגית בלוד. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

השושבינים והיוזמים לביקור ההיסטורי בישראל ובלוד, הם עו”ד מיכאל (מורד) פיזיצקי, חבר מועצת העיר קרית ים שהצטרף למשלחת מלוד בביקורה בעיר גורי, עו”ד אליק משה, פעיל ציבור מטירת הכרמל, והכוריאוגרף שוטה צבניאשוילי, מורה למחול ופעיל ציבור, אשר ליוו את בני הזוג המלכותי בכל מהלך ביקורם בישראל, וכן את להקת המחול הגיאורגית מהעיר פוטי שהופיעה בפסטיבל כרמיאל ובערים נוספות בארץ.

יורש העצר הגיאורגי ורעייתו, ביקרו בין היתר במתחם פארק השלום בעיר העתיקה בלוד, שם ניצבת כנסיית סנט ג’ורג’ ובה קבור ג’ורג’ הקדוש החשוב לנוצרים האורתודוקסים בגיאורגיה, וכן באתרים נוספים באותו מתחם שלושת הדתות, בהם מסגד “אל עומרי” ובית הכנסת “שערי שמיים”, משם בחאן אל ח’ילו ובהמשך בבית הכנסת של הקהילה הגיאורגית בלוד. את ביקורם חתמו בארוחת צהריים בבית הקפה הסמוך לבניין העירייה בהשתתפות נציגי הקהילה הגיאורגית ונציגי ציבור מלוד.

את ברכת ראש העיר עו”ד יאיר רביבו לזוג המלכותי, הביא חבר המועצה רפי קטאשווילי, המשנה לראש העיר אשר הדגיש את חידוש הברית עם העיר גורי במטרה להוביל להבנה טובה יותר בין העמים, ליצירת קשרים ולמציאת אינטרסים משותפים המשרתים זה את זה כבסיס לשיתוף פעולה שיהיה לתועלת העיר לוד והערים התאומות. “ראש העיר מוסר את ברכתו וציין כי שמח מאוד על הביקור בלוד”, אמר קטאשווילי, “האירוח של יורש העצר ורעייתו, פרט להיותו חשוב ויוצא דופן, תורם מאוד לאינטרסים של העיר לוד בהיבט של קידום מעמדה של העיר ותרומתה להידוק הקשרים בין העם הגיאורגי לעם בישראל”.