Site icon מקומונט לוד

בית המשפט הכיר בזכותה של עיריית לוד להתנגד לתוכנית הבינוי של המלון התיירותי בנתב”ג ולצמצמו לאכסניה לצוותי אויר בלבד

בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בלוד, בהשתתפות ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, הסכימו הצדדים על מחיקת העתירה תוך שמירה על זכויותיה של עיריית לוד להתנגד לתוכנית הבינוי שתוגש לוועדה המחוזית כתנאי להקמת המלון.

לפני מס’ חודשים הגישה עיריית לוד עתירה מנהלית נגד רשות שדות התעופה (רש”ת), בהמשך למכרז שפרסמה רש”ת בחודש יולי האחרון להקמת מלון בשטח נמל התעופה בן גוריון. בעתירה ביקשה עיריית לוד מבית המשפט המחוזי בעיר לבטל את המכרז ולאסור על הקמת מלון בנתב”ג, בטענה כי הקמת המלון תמיט אסון על התיירות בעיר לוד.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו מסר כי “רשות שדות התעופה מגלגלת למעלה ממיליארד וחצי שקלים לשנה מנתב”ג ונהנית לבדה מעושר מוניציפאלי מבלי לשלם אגורה, וכעת מתחרה בלוד באופן בלתי שוויוני ובלתי הוגן באופן הפוגע במאמצי העירייה לקדם אזורי תיירות בלוד”.

צדק. צילום באדיבות pixabay

בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה”ד עפר שפיר ואמיר בירנבוים ממשרד עפר שפיר ושות’, טענה העירייה בין היתר, כי לרש”ת אין סמכות להוציא את המכרז, וכי הקמת בית מלון בשטח נמל התעופה תנחית מכת מוות על מאמציה של העיר לוד לפתח אזורי תיירות בתחומה.

עוד טענה העירייה, כי השטח שקיבל נמל התעופה הבינלאומי הוא שטח גלילי שאינו שייך לאף רשות מקומית ועל כן פטור מארנונה, היטלי פיתוח וחובות מוניציפליות החלות על עסקים דומים בתחום רשות מקומית. בעתירה מציינת העירייה כי על פי מסמכי המכרז, הזוכה “לא יידרש לשלם ארנונה כללית, אגרות והיטלי פיתוח לפי חוקי עזר, או היטל השבחה, ובנוסף לא יידרש לשלם כל תשלום לרשות מקרקעי ישראל (רמ”י)”.

לדבריה, כתוצאה מפטורים אלה נוצר מצב שרש”ת מתחרה בעיריית לוד בתחרות בלתי שוויונית ובלתי הוגנת, דבר המהווה פגיעה אנושה בקידום התיירות בתחום העיר לוד, שעליה עמלה העירייה, בשיתוף משרדי הממשלה.

בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בלוד, הסכימו הצדדים על מחיקת העתירה לפי הצעת בית המשפט, תוך שמירה על זכויותיה של העירייה לעמוד על התנגדותה לגבי כל תכנית בינוי עתידית ו/או תיקונים של התכנית הקיימת, כאשר תוכנית הבינוי תוגש לוועדה המחוזית, וזאת כתנאי להקמת המלון