Site icon מקומונט לוד

בית ספר ‘יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה’ נחנך בלוד

“בית ספר יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה”, כך ייקרא מעתה בית הספר אשר מהווה את עמוד התווך העיקרי של תכנית “עיר מנגנת” הפועלת בבתי הספר היסודיים בלוד, והבית של תזמורת הנוער הייצוגית. ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “כבוד גדול לעיר לוד להנציח את זכרו של יצחק נבון במוסד חינוכי בלוד, ואין ראוי מכך”. ארז נבון בנו של הנשיא המנוח: “בטקס האזכרה הממלכתי בירושלים תופיע תזמורת הנוער הייצוגית של לוד”.

ביום ראשון השבוע קיימה עיריית לוד טקס מרגש להנצחת זכרו ומורשתו של הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון ז”ל, בדיוק שנה לאחר שמדינת ישראל נפרדה בכאב רב, מהנשיא האהוב והנערץ שהיה מדור מייסדיה.

הטקס נערך במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, בני משפחת נבון בהם בנו ארז נבון ורעייתו חניטל, סגן ראש העיר הממונה על החינוך יוסף חיים הרוש, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, נציגי העמותה להנצחת מורשתו של הנשיא החמישי, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, יו”ר עמותת שוחרי האמנות והמוסיקה בלוד מוטי מורד, ובהשתתפות הורים, אורחים רבים וכמובן תלמידי ביה”ס, נגני תזמורת הנוער העירונית בניצוחו של מני מטלון.

יאיר רביבו וארז נבון מסירים את הלוט מעל שלט ביהס יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה.צילום דוברות העירייה

הערב המיוחד נפתח בהסרת הלוט מעל שלט בית הספר המשמש את בית תזמורת הנוער העירונית, אשר ייקרא מעתה: “בית הספר יצחק נבון למְחֹונָנִים וּמִצְטַיְּנִים במוסיקה”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, ציין בדבריו כי נעתר מיד לבקשת ארז נבון והעמותה להנצחת מורשתו של יצחק נבון. “כבוד גדול לעיר לוד להנציח את זכרו של יצחק נבון במוסד חינוכי בלוד, ואין ראוי מכך”, אמר יאיר רביבו, “מורשתו המפוארת, המוסרית והערכית של יצחק נבון אשר הקדיש את חייו למדינה, עוד כמזכירו של דוד בן גוריון, כשר חינוך וכנשיא המדינה, מוצאת ביטוי רחב כאן בעיר לוד, עיר מעורבת הממותגת כפסיפס של תרבויות, כמי שפעל לקירוב לבבות, לאחווה, לרעות ולצמצום פערים, וחיבר בין גווניה השונים של האוכלוסייה ובין העדות והדתות בישראל, יהודים וערבים, ותיקים ועולים”.

ארז נבון, בנו של הנשיא המנוח אשר סיפר בחן רב ובאהבה מלאת געגועים על פועלו ומורשתו של אביו, הודה לראש העיר על שנעתר בנפש חפצה לבקשתו ובישר לקהל כי בטקס האזכרה הממלכתי במלאת שנה לפטירתו של יצחק נבון ז”ל, שיתקיים (בכ”ו בחשון, 27.11.16) בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים, “מי שיופיע וינגן זה לא תזמורת צה”ל או נגני הפילהרמונית הישראלית, אלא התזמורת הייצוגית של לוד”, וזאת לבקשתו אשר נענתה בחיוב ע”י שרת התרבות מירי רגב.

תודה מיוחדת מסר ארז נבון למנהל ביה”ס מני מטלון, על הירתמותו והתלהבותו להנציח את שמו של אביו יצחק נבון בשם ביה”ס ועל היערכותו לקיום הטקס המרשים והמכבד בשיתוף מח’ טקסים וביקורים בעירייה בניהולה של מירי חסון מלשכת דובר העירייה.

רביבו ונבון הבן על רקע תמונתו של יצחק נבון, הנשיא החמישי של ישראל.צילום דוברות העירייה

בחלקו האמנותי של הערב, קטעי נגינה בביצוע מדהים של נגני תזמורת הנוער הייצוגית בליווי הרכב כלי העץ וההקשה, וכן בשירתם הנפלאה של אוריה פישלר, תלמיד כיתת פיתוח קול, ושל המורה לפיתוח קול איילת כהן.

הטקס בהנחיית דובר העירייה יהורם בן ארוש, היה לכל אורכו סיפור געגועים לאדם מיוחד, ישר ואציל, אוהב אדם, הולך בין הבריות, נשיא שנחשב לאחד הנשיאים האהובים ביותר של ישראל.

ראש העיר ציין בסיום דבריו כי באותו היום שבו נערך הטקס, היה זה גם יום השנה ה-14 לפטירתו של ראש העיר המנוח, מקסים לוי ז”ל, “שהיה לכל אורך השנים אחד הדמויות הדומיננטיות ביותר בהצלחתה של תזמורת הנוער העירונית בלוד, וכך יוצא  שביום אחד אנו זוכרים שני ענקים, שזיכרונם טבוע במקום הנפלא הזה של תזמורת הנוער”, אמר רביבו, “העיר לוד על תושביה ותלמידיה, תזכור אותם באהבה גדולה, יהי זכרם ברוך”.