Site icon מקומונט לוד

בלוד חגגו את “יום העלייה” עם הופעות מוסיקליות מרהיבות

מאות עולים וותיקים וחדשים מילאו את היכל התרבות העירוני בלוד לציון “יום העלייה” השנתי, בטקס מרשים ומכובד ועם הופעות מוסיקליות, שירה וזמרה. 

על החלק האומנותי: הזמרת חגית יאסו, הזמרות מאיה אברמוביץ’ ויאנה בונדר, להקת ספקטור דנסינג ועוד. את האירוע הנחה בוריס בלודוברובסקי, מגיש בערוץ 9 בשפה הרוסית. 

את המעמד פתח ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו. “השנה, חגיגות ‘יום העלייה’ קיבלו משמעות מרגשת נוספת על כל שנה קודמת”, אמר ראש העיר. “בעקבות מלחמת אוקראינה – רוסיה, העיר לוד קלטה כ-200 עולים חדשים שעלו ארצה וכן בשאר מדינת ישראל נקלטו עולים חדשים. את “יום העלייה” חגגנו עם תושבי לוד שעשו דרכם לארץ הקודש והתיישבו בעירנו, שמחבקת ועוטפת אותם בכל הנדרש”. 

רביבו הוסיף, “מרגש היה לנאום באולם מלא באנשים ונשים נרגשים שעזבו בעבר חיים שלמים בארץ מגוריהם ויצאו למסע של ‘רילודקשיין’, העתקת חייהם וקביעת מושבם בלוד”, ושיתף את קהל המשתתפים באירוע, כי “בימים אלו אנו בונים את הרובע הבינלאומי –  ניר צבי בלוד ובו ייבנו אלפי יחידות דיור, בהן בע”ה יוקצו שכונות לעולים מכל יבשות הגלובוס. לוד היא סמל לפסיפס של תרבויות – ואנו מושיטים יד לכל תושב עולה מכל ארץ, יד חמה ומחבקת, להתאקלמות מהירה ונוחה”.

הופעות מוסיקליות להנאת המשתתפים באירוע ‘יום העלייה’

את המעמד כיבדו בהשתתפותם, סגן ראש העיר, רפי קטשוילי, מחזיקת תיק הקליטה והעלייה, אלוירה קוליחמן, חברי המועצה אריה לוי, אלמז זרו ורפי יקותיאל, רב שכונת גני אביב והאקדמאים, הרב אברהם חזן וכן אלה קלוז’ני, ממשרד העלייה והקליטה.

האירוע התקיים כחלק מפעילות המחלקה למשאבי קהילה וקליטה באגף לשילוב חברתי, בהובלת מנהלת האגף, אורלי דהן,  ומנהל המחלקה רון גלבוע, ובסיוע מנהלת אגף תרבות, אורית עופר, מתנ”ס גני אביב והיכל התרבות העירוני שסייעו גם בשיווק ופרסום האירוע. על הפקת ותפעול האירוע עמלו רבות אושרת אהרון, רכזת קליטת עליה עירונית יחד עם אנסטסיה גורדון וגלינה ארפייב.