Site icon מקומונט לוד

בלוד נלחמים בהתעללות בקשישים

ביום מרתק ומקצועי שהפיקה המחלקה לטיפול באזרח הוותיק באגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, נחשף הנושא הכאוב של התעללות והזנחה בקשישים חסרי ישע, ואת דרכי הטיפול בתופעות הללו.

לכנס הגיעו כ- 120 אנשי מקצוע מתחומים וארגונים שונים – עו”סים מהאגף לשילוב חברתי, פיקוח משרד הרווחה,  חברות חוק סיעוד, קופות חולים, בתי חולים ועוד, במטרה ללמוד מהעשייה החשובה המתקיימת בלוד בנושא זה. את המעמד כיבד בנוכחותו סגן ראש העיר, עו”ד מאיר אסולין הממונה על הרווחה והטיפול בקשיש בלוד.

סגן ראש העיר עוד מאיר אסולין מברך על הכנס החשוב. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

סיגל בנימין, מנהלת המחלקה: “על פי דיווחים, במדינת ישראל כל קשיש חמישי עובר התעללות או פגיעה מסוגים שונים: פיזית, רגשית, מינית, כלכלית ועוד. בלוד אנו רואים חשיבות רבה בהגברת המודעות, מניעת פגיעה בקשישים ובהגדלת הכלים העומדים לרשותנו וחיזוק השותפויות בקהילה על מנת להילחם בתופעה ולתת מענה במהירות האפשרית”.

ביום זה נחשפו הנוכחים לעובדות הכאובות בהרצאה של עו”ס עפרה קורן, עו”ס מומחית בתחום, ולסיפורה האישי של אם שחוותה אלימות מצד בנה. לאחר מכן הוצגה היחידה לטיפול בהתעללות והזנחה של קשישים שהוקמה לפני כשנה וחצי באגף לשילוב חברתי. היחידה מעניקה הסברה בקרב ארגונים ולציבור על התופעה, ומטפלת במקרי אלימות והזנחה באופן פרטני.

המשתתפים ביום העיון המקצועי בנושא מניעת התעללות והזנחה בקשישים. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

אורלי דהן, מנהלת האגף לשילוב חברתי: “היחס לאזרחים הוותיקים בחברה מעיד על מי אנחנו. אנחנו, באגף לשילוב חברתי ועיריית לוד, מאמינים שהאזרחים הוותיקים ראויים להזדקן בכבוד. אנו בתנופת פיתוח שירותים ונמשיך בה על מנת להבטיח שתושבי לוד יזדקנו בכבוד ובבטחה”.