Site icon מקומונט לוד

במקום לחכות להעלאה – תתחילו לחסוך!

 באופן טבעי, כולנו רוצים שיהיו לנו עוד קצת כסף בחשבון הבנק. בין אם זה בשביל לחסוך יותר לעתיד, לקנות את המכונית החדשה שאנחנו מפנטזים עליה או כדי לשלם מהר יותר את המשכנתא שלנו – אנחנו מנסים כל הזמן להרוויח יותר כסף.

אם תציעו לרוב האנשים העלאה של 500 שקלים במשכורת, הם כנראה ישמחו מאוד לקבל אותה, ואם הבוס שלך יקרא לך לשיחה מחר בעבודה ויגיד לך שקיבלת העלאה של 1000שקלים בתלוש השכר החודשי, תפתח שמפניה עם בן או בת הזוג שלך.

הכנסה של עוד 1000 שקלים חודשיים זה באמת יפה. הבעיה עם האסטרטגיה הזו שלנו, שבה אנחנו מחכים שישלמו לנו יותר – היא שהיא פשוט לא בטוחה במיוחד. הרי אנחנו לא יכולים לדעת מתי או אם בכלל יעלו לנו את המשכורת, וככל שהמשכורת עולה, ההעלאות גם הופכות להיות קטנות יותר. בעוד העלאה של כמה מאות או אלפי שקלים בחודש היא דבר שנצטרך לעבוד בשבילו שעות נוספות ושאנחנו לא ממש שולטים בו, יש לנו דרך אחרת להרוויח את הכסף הזה. הדרך הזו, היא בעזרת חיסכון.

אם תחסכו – תרוויחו

למרות שלהרוויח סכום X יותר ממה שאתם מרוויחים כרגע מרגיש לכם שונה מאשר להתחיל לחסוך את אותו סכום Xבכל חודש, בשורה התחתונה, זה אותה כמות כסף שנשארת בחשבון שלכם. להרוויח כסף נוסף יכול להתברר כדבר קשה ומעייף מאוד, אבל ברוב המקרים, לחסוך כסף זה ממש לא קשה.

צילום: חופשי

בעזרת השוואת מחירים של כל שירותי התקשורת שלכם, תוכלו לבצע הוזלה של המחירים שאותם אתם משלמים בכל חודש – עבור אותם השירותים בדיוק. עולם התקשורת משתנה ללא הרף ואיתו גם המבצעים והמחירים. במקום לחכות להעלאה של 500שקלים, למשל, השקעה של שעה שבה תשבו מול אתר זורו ותעברו לדילים משתלמים יותר תחסוך לכם את אותה כמות הכסף. כמו שכבר אמרנו, להרוויח עוד כסף זה לא תמיד קל וזה גם לא תלוי בכם – אבל חיסכון, זה דבר שתמיד תלוי בכם.

איך חוסכים בלי לרדת ברמת החיים?

זה נכון שאפשר לחסוך בצורה אגרסיבית ולוותר על המון דברים שאנחנו אוהבים. אבל זה לא מתאים לכולם, רובנו רוצים לחיות את החיים שלנו כמו שאנחנו רגילים ומוכנים לחסוך רק איפה שזה לא פוגע בנו.

אז איך חוסכים בלי לרדת ברמת החיים שלכם? מבצעים השוואה בכל כמה חודשים או בכל שנה של כל השירותים שלכם. משווים את החבילות של הסלולרי, הטלוויזיה והאינטרנט ואפילו ביטוחים וקרנות פנסיה (זה כבר לא אצלנו). הצעד הבא הוא לבחור חבילות שעונות לצרכים שלנו,אבל מציעות מחיר נמוך ומשתלם יותר.

באמצעות השוואת מחירים והוזלת מחירי השירותים עליהם אתם משלמים בכל חודש, תוכלו לחסוך לא מעט כסף שישמש אתכם לדברים אחרים, גם מבלי להתפשר על שום דבר. אז תמשיכו לעבוד קשה, ותקוו לקבל העלאה במשכורת בקרוב – אבל במקביל תתחילו לעשות את כל מה שאתם יכולים בשביל להשאיר כמה שיותר מהמשכורת הנוכחית שאתם כן מקבלים, ביד שלכם.