Site icon מקומונט לוד

שבועיים אחרי שבוטל הסיור – איילת שקד התקבלה הבוקר בלוד

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) פתחה הבוקר (רביעי) את שנת הלימודים במדרשת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון בעיר לוד. האירוע נערך בנוכחות מנכ”ל אור תורה סטון ינון אחימן, ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, ראש מדרשת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראשת המדרשה נעמה פרנקל ובנות המדרשה.

שבועיים אחרי שביקשו ראש הממשלה בנט ושרת הפנים שקד לבקר בעיר לוד ונדחו משיקולי לוח זמנים, הבוקר התקבלה איילת שקד בכבוד רב לרגל פתיחת שנה”ל במדרשה לבנות בלוד. במהלך המפגש בבית המדרש לבנות סיפר ראש העיר יאיר רביבו כי ”השרה שקד מגיעה ללוד באופן קבוע ומחזקת את העיר יחד עם הממשלה כולה. בנות המדרשה הן חלק חשוב מהקהילה בלוד וחלקן נשארות בעיר גם לאחר סיום הלימודים”.

רביבו שיבח את שקד, ”אני מאמין מאוד ברפורמות שהשרה מובילה במשרד הפנים ומרגישים רוח חדשה. אחרי הפרעות תורמים פנו אלי ברצון לתרום ולא היה לי מענה עבורם, עם השרה שקד והרוח שהביאה למשרד יש לי היום יותר אפשרויות מולם”.

איילת שקד במדרשת לינדנבאום. צילום: דוברות

שקד עצמה סיפרה על הסיבה לביקור המיוחד בלוד, על אף קשיי הלו”ז: “כשהרב טהרלב ביקש ממני לבוא הייתי אמורה להיות בחופשה אך בגלל החשיבות של המדרשה והמיקום שלה בלוד – החלטתי להגיע. חזרתי עכשיו מדיון על הערים המעורבות וההבנה היא שיש לחזק את הערים והמדרשה היא חיזוק משמעותי”.

”הגרעין התורני בלוד הוא אחד הגרעינים המפוארים בארץ”, אמרה שקד וסיפרה: ”כשהגעתי לגולני, ילדה צפונבונית שגדלה בצופים שהקשר היחידי עם בני עקיבא היה בתפילות ראש השנה וכיפור בסניף שלהם, בגולני נחשפתי לבני הציונות הדתית ונפשי נקשרה בנפשם”. היא פנתה לבנות המדרשה ואמרה להן: ”השרות הצבאי תרם לי ואין לי ספק שיתרום גם לכן”.

איילת שקד לצד ראש העיר רביבו. צילום: דוברות
מדרשת לינדנבאום לוד. צילום: דוברות

עוד הוסיפה שקד כי “לוד מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים ביטחוניים וחברתיים שטרם ידעה, שמחדדת יותר מתמיד את חשיבותה בעצם הקמתה ושליחותה הקהילתית הערכית רוחנית של מדרשת או”ת לינדנבאום, דווקא כאן, באכסניה אשר מסמלת את חוט השני השזור בין ערבות הדדית, הקהילה וערכי היהדות.

ינון אחימן, מנכ”ל רשת אור תורה סטון בירך את השרה שקד והודה לה על השתתפותה באירוע. “אנחנו מתרגשים לפתוח את שנת הלימודים במדרשת לינדבאום לוד בנוכחות השרה שקד וצוות העירייה המסור ראש העיר היקר רביבו, סגנו יוסי הרוש, ומנכ”ל העירייה ומייסד הגרעין אהרון אטיאס, ומי שכמובן מוביל את מדרשת לינדנבאום ושלוחותיה הרב אוהד טהרלב, וראשי המדרשה הרב אודי אברמביץ ונעמה פרנקל”.