Site icon מקומונט לוד

בנייה קלה – כל מה שצריך לדעת

שיטת הבנייה הקלה נחשבת לפופולרית מאוד בעשורים האחרונים. למעשה הבנייה הקלה היא שיטה מתקדמת ומהירה לבניית מבנים שונים ולשיפוצים, בשיטה זו מתכננים מראש את המבנה וחלקים ממנו מיוצרים במפעל כדי לחסוך זמן ועלויות. באתר הבנייה מרכיבים את החלקים המיוצרים במפעל המתקדם, לכן זהו מבנה מודולרי וניתן להקים בשיטה זו מבנים קלים כמו מחסנים, צימרים, בתי עץ, תוספות בנייה כמו קירוי מרפסות, סגירות חורף, גגות אלומיניום, פרגולות ומבני תעשייה ומסחר.

שלבים בבנייה הקלה

בשיטת הבנייה הקלה משתמשים בטכניקות וחומרים חדשים ואיכותיים יותר בהשוואה לשיטת הבנייה המסורתית המבוססת על בטון. לאחר תכנון המבנה מתחילים לייצר חלקם ממנו במפעל המודרני והמתקדם. באתר הבנייה עצמו מבצעים את עבודות התשתיות הנדרשות לבניית המבנה, ולאחר הובלת החלקים מהמפעל מרכיבים את המבנה בשיטות מהירות ופשוטות יחסית כמו לגו.

צילום: rawpixel

ישנם שלושה חלקים עיקריים בבנייה הקלה:

בדרך כלל הקירות כוללים את התשתיות הנדרשות על פי התוכנית, למשל תשתית חשמל, מים ותקשורת. לכן, אין צורך להשקיע זמן רב ולתאם בין קבלני הביצוע באתר הבנייה, לאחר שהחלקים מגיעים לשטח צוות מתקינים מיומן מחבר את רכיבי המבנה. בסיום עבודות הבנייה מחברים במהירות את המבנה לתשתית הציבורית (אינסטלציה, חשמל, גז וכד’).

יתרונות הבנייה הקלה

בנייה קלה מבטיחה יתרונות רבים כמו חיסכון משמעותי בעלויות הבנייה. בשיטה המודרנית והמתקדמת יותר חוסכים הרבה זמן ויש צורך בפחות בעלי מקצועי כי חלקי המבנה מגיעים מוכנים עם התשתיות השונות. בסיום עבודות העפר והכנת התשתיות לקראת הבנייה קלה, משאיות מובילות את החלקים מהמפעל לאתר הבנייה. צוות מתקינים מרכיב את החלקים ותוך זמן קצר המבנה מוכן לשימוש.

בבנייה הקלה כמעט ואין פסולת בנייה שיש לפנות בהתאם לתקנות, כמו כן זו שיטת בנייה ירוקה עם חומרים ממוחזרים, לכן בבנייה המתקדמת יותר שומרים על הסביבה. בבנייה הקלה משתמשים בחומרי בידוד יעילים יותר, לבידוד תרמי ואקוסטי. כך הדיירים יכולים לחסוך באופן משמעותי בהוצאות חימום וקירור המבנה, הם זוכים גם לפתרון אקוסטי משופר ולאיכות חיים גבוהה יותר.

אפשר לחסוך למעלה מ-30% מעלויות הבנייה הרגילה באמצעות בטון, לכן הבנייה הקלה הופכת לנפוצה יותר, לא רק לייצור מבנים יבילים אלא גם לבניית מבני מסחר ותעשייה, מגורים, משרדים ועוד. כמו כן, השיטה החדשה מאפשרת תכנון גמיש למשל עם פתחים גדולים במיוחד, ובמבנה עמיד יותר בפני פגעי מזג האוויר וסכנות כמו רעידת אדמה.

 

חברת רוטנברג הוקמה לפני למעלה מ-90 שנה, החברה מובילה את תחום היבוא של ציוד וחומרים לבנייה. החברה מפעילה מרכז ידע ומשווקת בין השאר חומרים ופתרונות של מיטב המותגים בתחום הבנייה הקלה והירוקה, הנכם מוזמנים לבקר בסניפי החברה.