Site icon מקומונט לוד

בניית אתר אינטרנט למגזר החרדי

בשנים אחרונות הפך קהל הלקוחות החרדי לאחר מקהלי היעד המועדפים על בעלי העסקים בישראל. האוכלוסייה החרדית מהווה אחוז גבוה מבין תושבי ישראל ויחד עם זאת, במשך שנים ארוכות נמנעו בעלי עסקים מלפנות לקהל הזה.

ההימנעות כאמור לעיל הינה תוצאה של חוסר מודעות לכוח הקנייה הגדול של האוכלוסייה החרדית, וחוסר הבנה לצרכים של קהל הלקוחות הזה. זאת, בנוסף לחוסר היכולת להגיע ללקוחות החרדיים, שבדרך כלל מרוכזים באזורים מוגדרים. בניית אתר אינטרנט ייחודי, המיועד לקהל הלקוחות החרדי, עשויה ליצור אפשרות ריאלית לבעלי עסקים בתחומים שונים, להגביר את הנוכחות שלהם בקרב האוכלוסייה החרדית. זאת, בתנאי שאתר האינטרנט יעמוד בכל הדרישות ובכל אמות המידה הנדרשות מאתר מהסוג הזה. במה שונה אתר הפונה למגזר החרדי מאתר אינטרנט רגיל? כיצד ניתן לבנות אתר אינטרנט למגזר החרדי, שאכן יממש את הציפיות? בשורות להלן נעסוק בבניית אתרי אינטרנט ייעודיים וביתרונות של אתר אינטרנט כאמצעי למשיכת קהלי יעד חדשים.

שומרים על המסורת – ומתחברים לקדמה. צילום: אורנה ווכמן, פיקסביי

מה בין אתר אינטרנט חרדי לאתר רגיל

בעשורים האחרונים הפכה רשת האינטרנט לפלטפורמה נוחה לרכישת לקוחות חדשים, והגברת המכירות של עסקים במגוון רחב של תחומים. מטבע הדברים, היתה חדירת האינטרנט למגזר הדתי בכלל ולמגזר החרדי בפרט, איטית הרבה יותר. עם זאת, נמצאו עם הזמן הדרכים לאפשר לחרדים לגלוש ולמצות את האפשרויות הגלומות ברשת מצד אחד, תוך הימנעות מחשיפה של הגולשים לתכנים בלתי רצויים מצד שני. בניית אתר אינטרנט לחרדים, מאפשרת לכל עסק שמוכן להשקיע בה להפוך לנגיש וליהנות מהפוטנציאל העצום הגלום במגזר החרדי בישראל. אתר אינטרנט חרדי צריך לעמוד בכמה אמות מידה חשובות. עם אמות המידה הללו ניתן למנות הימנעות מתכנים שעלולים לפגוע ברגשות הגולש החרדי, שמירת חגי ישראל בכלל והשבת בפרט, והימנעות ממכירת מוצרים או שירותים שאינם מקובלים על שומרי תורה ומצוות, או שהוגדרו על ידי מנהיגי העדה החרדית כבלתי ראויים.

תכנים ראויים, כשרות והתנהלות

תכנים ראויים כוללים הן תכנים כתובים והן תכנים ויזואליים או תמונות. התכנים הכתובים חייבים להיכתב בשפה ראויה, תוך שימוש במינוחים ובניסוח ראוי, המקובל על הקורא החרדי הפוטנציאלי. התכנים הוויזואליים צריכים להימנע מלכלול תמונות של אנשים בכלל, ותמונות של נשים בפרט. באשר למוצרים המוצעים למכירה באתר, הם חייבים להיות כשרים, תוך הקפדה על הכשרות המקובלת על הלקוחות שלים מיועד המוצר או השירות המוצע. באשר להתנהלות – האתר חייב להיות שומר שבת והבעלים והמפעילים שלו חייבים להימנע מלהפעיל אותו בשבתות ובחגים. אם בניית אתר אינטרנט ייעודי לחרדים מעניינת אותך, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצר קשר כעת, ואנשי המקצוע שלנו יסייעו לך להוציא את התוכניות שלך מהכוח אל הפועל, במהירות ובמקצועיות.