Site icon מקומונט לוד

בני גנץ בלוד: “נתניהו לא אויב שלי; התגייסנו לתת כתף למערכה”

שר הביטחון לשעבר, בני גנץ – חבר קבינט המלחמה המצומצם הכולל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, ביקר הבוקר בחמ”ל העירוני של עיריית לוד והשתתף בישיבת הערכת מצב. השר התרשם מהמוכנות והכשירות של עיריית לוד בטיפולה בתרחישים השונים ואופן הפעלת יחידות העירייה כדי לאפשר את שגרת החירום בעיר, וכמו כן מהחוסן הקהילתי החזק בלוד.

חבר קבינט במלחמה השר בני גנץ בישיבת מועצת העיר המיוחדת. צילום: דוברות עיריית לוד

ראש העיר לוד, יאיר רביבו, ציין בפני השר כי מאז תחילת מלחמת “חרבות ברזל”, מקיימת עיריית לוד מידי בוקר הערכות מצב בהשתתפות כל מנהלי העירייה, גורמי פיקוד העורף, המשטרה וגורמי החירום, והציג את הפעילות הרבה שמבצעת העירייה ואת התמודדותה הטובה בכל האירועים והאתגרים המורכבים בלוד.

כמו כן ציין ראש עיריית לוד את העשייה המבורכת של מאות המתנדבים שהתגייסו לחמ”ל העירוני, לסיוע כלל עירוני וכן לכיתות הכוננות ומשמר השכונה, ושיבח את שיתוף הפעולה והסיוע מצד מנהיגי החברה הערבית בלוד בשמירה על השקט בעיר. “היינו הראשונים שהחזרנו את מערכת החינוך ואת אירועי התרבות בעיר, השקענו מתקציבנו כ- 10 מיליון ₪ לטובת אתגרי המלחמה מבלי שנזקקנו לסיוע מהממשלה, לרבות הכשרה ופתיחת כל המקלטים והוספת מיגוניות ברחבי העיר ובשכונות הערביות, וכן רכישת מרחבים מוגנים מוסדיים כאחר הערים המובילות בישראל במיגון מוסדות החינוך בעיר” אמר יאיר רביבו, “אנחנו מאלה שנכנסים מתחת לאלונקה, יש פה אמירה חשובה לממשלה ולמדינה, בעת חירום אנחנו הראשונים לפעול בעיר ואנחנו מסתדרים לבד”.

צילום: עיריית לוד
צילום: עיריית לוד

ראש העיר הודה לשר על ביקורו החשוב ועל שנכנס לממשלה מתוך אחריות ואחדות הגורל החשובה בימים אלו לכל מדינת ישראל ולניצחון הגדול יחד.

בסיום הביקור אמר גנץ: “אני מתרשם מהביקור בלוד שיש כאן מפקדה עירונית ופיקוד עירוני שתורם לחיזוק החוסן העירוני ומוביל בהצלחה מודל של חיים משותפים שיש לשמר ולחזק. יש כאן עיר גדולה של כ-100 אלף תושבים שמתפתחת וגדלה בקצב מדהים, מיקרוקוסמוס של האתגר הישראלי” אמר גנץ, “בחוזה שיש בין המדינה לאזרחיה, מונחת באמצע הרשות המקומית, אתם יכולים טוב מכולם לגעת באנשים ואתם חייבים להמשיך בשת”פ שאתם עושים. זו השקעה ארגונית ומשימה חשובה ואפילו קריטית, אתם לא משרתים רק את העיר שלכם, אם המודל מצליח זה משפיע גם ברמה הלאומית”.

על הצטרפותו לממשלה אמר: “נתניהו לא אויב שלי, הוא יריב פוליטי. התגייסנו לתת כתף למערכה שמנוהלת על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון מתוך שותפות גורל ולא שותפות פוליטית. שותפות הגורל שלנו היא להילחם באויב האכזר שרצח וחטף את המשפחות שלנו, ולהכחיד אותו ללא פשרות, רק ביחד ננצח ונעשה הכל להחזיר את החטופים הבייתה ולהבטיח לכל אזרחי ישראל ביטחון לאורך שנים”.