Site icon מקומונט לוד

בעיות ראיה אצל ילדים

קרדיט: pexels.com

קוצר ראיה, אחת הבעיות הנפוצות ביותר בראיה, מתחילה לרוב בגיל שאינו ילדות מוקדמת, כלומר בגילאי בית הספר. עם זאת, ישנן בעיות ראיה שישנן כבר  בגיל צעיר מאוד, אפילו גילאי הגן ופחות מכך. לא רק שאותן בעיות קיימות בשלב מוקדם, ישנו חלון זמן מוגבל לטיפול בהן. לאחר שמסתיים אותו זמן הן הופכות להיות בעיות קבועות. אחת הבעיות היא עין עצלה. תיקון ראיה במצב זה נעשה באמצעות כיסוי העין השניה למשך שעות במהלך היום, זאת כדי לגרום לעין העצלה לעבוד ולהתרגל לקחת חלק בראיה. בעיה נוספת היא פזילה. פזילה בגיל הילדות המוקדמת ניתן לתיקון באמצעות משקפיים מיוחדים לכך. כל אותן בעיות המתגלות בגיל מוקדם צריכות להיות מטופלות ומאובחנות אצל רופא עיניים.

סוגי עדשות מגע: להתאים את  הנוחות והמתאימות ביותר

בעיות ראיה הן עניין מוכר, כשהבעיה הנפוצה ביותר היא קוצר ראיה. אחד האמצעים המוכרים בעזרתם מתבצע תיקון ראיה במצב של קוצר ראיה (אך לא רק) הוא עדשות מגע. היום ישנם סוגים שונים של עדשות מגע וניתן להתאים לכל מטופל את סוג העדשות המתאים ביותר למצב העין אך גם לאורח חייו והעדפותיו. הבדל בין סוגי עדשות המגע יכול להיות לא רק במרכיבי העדשה עצמה אלא דווקא בזמן לו הן מתאימות לשימוש. היום ישנן עדשות מגע קבועות אך גם זמניות המתאימות לטווחי זמן משתנים: יומיות, שבועיות, חודשיות. הבדל שני ומהותי הוא במאפייני העדשה עצמה. ישנן עדשות קשות לצד רכות, כאשר ברכות ישנן עדשות הידרוג’ל וגם עדשות סיליקון היןדרוג’ל המאפשרות הזרמת חמצן רבה יותר. ישנן גם עדשות מגע מיוחדות כמו עדשות מולטיפוקל וכן עדשות מגע סקלרליות המתאימות למצב של קרטוקונוס- קרנית חרוטית.

להפוך את קניית המשקפיים לכיף אמיתי- זה אפשרי

קניית משקפיים ראשונה היא פעמים רבות מורכבת, במיוחד אצל בני נוער. אף אדם לא אוהב את העובדה שנדרש אצלו תיקון ראיה באמצעי בו ישתמש באופן קבוע. עם זאת, אפשר להפוך את קניית המשקפיים לכיף. היום ישנם סוגים שונים של מסגרות, כולל מסגרות המתאימות לילדים ולטעמם. ישנן מסגרות בצורות שונות, עגולות או מוארכות, בעלות מבנה חתולי המתארך כלפי מעלה, גדולות וקטנות. כדאי למדוד כמה מסגרות לפני הבחירה הסופית. המשקפיים יכולים להוסיף לפנים, ליצור איזון ולטשטש מאפיין בולט שפחות אוהבים. ההתייחסות למשקפיים כאל פריט אופנתי תהפוך את קניית המשקפיים וההסתגלות אליהם לקלה הרבה יותר.

אופטיקה אנדי היא מקום הקיים למעלה משלושים שנה, מציע את כל סוגי הבדיקות והפתרונות המתקדמים והמתאימים ביותר לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.