Site icon מקומונט לוד

בעלי דירה בלוד – השנה שווי הדירה שלכם זינק ב-19%!

אתרי החדשות של “וואלה” ו”מאקו” בדקו היכן זינקו מחירי הדירות בישראל ומהן הערים במבוקשות ביותר לרכישת דירה ומתוצאות הסקר עולה כי המחירים בלוד עלו בכ-20% ושלוד נמצאת במקום החמישי בישראל כעיר מבוקשת לרכישת דירה

יצוין בהקשר זה כי בשלוש השנים האחרונות, הופיעה לוד בעיתונים הכלכליים ובאתרי הכלכלה המובילים בישראל, כעיר המהווה הזדמנות מעולה למגורים והשקעה, נוכח עליית מחירי הדירות בשיעורים הגבוהים שהיא רושמת.

אתר “וואלה” פרסם בשבוע שעבר נתונים לפיהם בלוד חלה עלייה חדה של 19% במחירי דירות 3 חדרים ושל 21% במחירי דירות 4 חדרים. מחירי בתים צמודי קרקע עלו בשיעור דומה של כ-20%, בעוד שבערים אחרות בארץ, עליות מחירי הדירות מתונות הרבה יותר. נתונים אלו פורסמו גם בעיתון “ישראל היום”.

ב”מאקו” לעומת זאת, בדקו בשיתוף אתר “יד 2”, מיהן הערים המבוקשות ביותר לרכישת דירה בישראל, וגם כאן זוכה לוד לדירוג גבוה וממוקמת במקום החמישי במדד הביקושים, כשאחריה ערים כמו ראשון לציון, חולון, מודיעין מכבים רעות וגבעתיים.

הבניה מואצת והמחירים מזנקים. באדיבות דוברות עיריית לוד

נשמע מוזר? לא בהכרח, זאת בהתחשב בתשואה המשוקללת הגבוהה שמניבה דירה בלוד העומדת על 17.5%, המורכבת מתשואת הון בשיעור של 13.6%, ותשואת שכר דירה בשיעור של 4%, כך על פי דירוג “מדלן” בשנה האחרונה.

דירה ממוצעת בלוד, הכפילה את עצמה ב-5 השנים האחרונות ואף שילשה את עצמה תוך עשור, כפי שציין ראש העיר, אין ספק כי המרוויחים הגדולים הם תושבי לוד בעלי דירות. בצד אלה, יש כמובן את המבקשים לרכוש דירה בלוד, בעיקר זוגות צעירים המתקשים לגייס את המימון ההתחלתי הדרוש.

לצד משיכת אוכלוסייה חדשה לעיר, רואה ראש העיר חשיבות עליונה בעידוד הצעירים ודור העתיד להבטיח את עתידם בעיר. בתוך כך, מקדמת העירייה במסגרת הסכם הגג, בנייה חדשה ואיכותית ברחבי העיר של 20,000 יחידות דיור, מהן 3,000 יח”ד במסגרת התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות ו- 3,000 במתחמי פינוי בינוי בכל העיר. שליש מהדירות החדשות יהיו בשכירות מסובסדת וארוכת טווח. פרויקטים נוספים ישווקו בהוזלה ניכרת בשיטת מחיר למשתכן (בשבוע שעבר פרסמה רשות מקרקעי ישראל מכרז ליזמים/קבלנים לבניית 297 יח”ד בגני אביב מהן 225 יח”ד בשיטת מחיר למשתכן). במקביל, תבחן העירייה דרכי פעולה מול הקבלנים בדרישה להעניק עדיפות לצעירים, לרבות מתן הנחות מיוחדות לזוגות צעירים תושבי העיר תוך דרישה מהבנקים לתנאי משכנתא משופרים, ותוך שיתוף פעולה של הערים לוד ורמלה בתביעה משותפת להכרה ממשלתית בשתי הערים כאזור עדיפות לאומית בדיור, מה שיקנה הטבות לזוגות צעירים המבקשים לרכוש דירה בלוד.