Site icon מקומונט לוד

בעקבות מכת הגניבות: תושבי גני איילון הקימו סיירת שמירה חרדית

גניבות אופניים או פריצות לרכבים הם לא דבר חדש בלוד. אבל התגברות התופעה, במקביל לאירועי האלימות שהעיר חוותה בחודש שעבר הביאו את תושבי גני איילון החרדים לנקוט ביוזמה עצמית לטובת ביטחונם וביטחון רכושם.

שכונת אחיסמך החדשה בעיר לוד סובלת מיום הקמתה ממכת גניבות, בשל היותה שכונה חדשה בעלת חזות מטופחת היא זוכה לתדמית יוקרתית כך שכמעט מדי לילה מתרחשים בשכונה מקרי גניבות, החל בזוגות אופניים ובעגלות שנגנבו מחדרי עגלות ועד גניבות רכב ופריצות.

השיא התרחש השבוע כאשר בשלשה לילות בין מוצאי שבת ליום שני בוצעו שלשה ביקורים לילה אחר לילה, שכנראה בוצעו על ידי אותה כנופיית גנבים בדפוס זהה של ביקור בשעות הלילה המאוחרות ופירוק של ממיר קטליטי מרכבי טויוטה מדגם מסויים. (מצורפת תמונה)

בעקבות זאת השבוע הוקמה התארגנות של תושבים במסגרת זו הוקם לראשונה בלוד ארגון שמירה מקומי המורכב כולו ממתנדבים חרדיים תושבי השכונה המעדיפים להקדיש משעות השינה שלהם מאשר לסבול נזק כספי, השומרים מסתובבים בשעות הלילה ואורבים לכנופיות הפשיעה על מנת לתפוס אותם על חם בביצוע הגניבה ולהסגירם לידי המשטרה.

“לא נתכוונים לפעול באלימות”. מתנדבי ארגון השמירה החרדי.
צעירים החשודים בפריצה לרכב כפי שצולמו מחלון בית בשכונה לפני מספר ימים.

“כנופיות גנבי רכב מהסביבה רואים בשכונה ‘מחסן חלקי חילוף’ לרכב ובאופן שיטתי מנסרים מראות מכלי רכב, מפרקים אביזרים ופורצים למכוניות,” מספר למקומונט חדשות לוד נתנאל פיפקו רכז ארגון השמירה. “בשלב ראשון התארגנו כ-25 מתנדבים תושבי השכונה לשמירות וסיורים מדי לילה ואנחנו כבר עומדים בקשר עם ארגון ‘השומרים’ שפעיל בערים חרדיות נוספות על מנת שיתרמו לנו מניסיונם וילוו אותנו גם מבחינה משפטית”.

“חשוב לי לציין,” אומר פיפקו, “שאנחנו לא מתכוונים להפעיל אלימות ולא נושאים נשק אלא פועלים אך ורק בהתאם לחוק. אבל האירועים האחרונים גרמו לנו להבין ש’אם אין אני לי – מי לי’ ושעלינו לקחת אחריות על הנעשה בשכונה ולפטרל בה וליצור נוכחות שתרחיק את הגנבים, שיום אחד עלולים אף לפגוע בנפש”.