Site icon מקומונט לוד

בפעם הראשונה בכותל המערבי: אתיופיה-לוד-ירושלים

בשכונת רמת אשכול התחילו בפרוייקט מיוחד של “חיבור והעצמה נשית בשכונה”. בשבוע שעבר סיירו משתתפות התוכנית, חלקן עולות ותיקות מאתיופיה, בירושלים – וזכו לבקר בכותל המערבי ובקבר רחל. לימור יאיר, רכזת הקהילה בשכונת רמת אשכול: “זה היה יום של דמעות – ושמחה”.

סיור מיוחד נערך בשבוע שעבר לחברי שכונת רמת אשכול עת יצאה קבוצת נשים תושבות השכונה, צעירות וותיקות, ילידות הארץ ויוצאות אתיופיה, ליום סיור ותפילה מיוחדת למען עם ישראל ותושבי לוד ברחבת הכותל המערבי ובקבר רחל.
במהלך הסיור סיפרו מספר נשים כי זה להן הביקור הראשון בכותל מאז ביקורן הבודד עם עלייתן לארץ לפני עשרות שנים, ביקור שאורגן אז ע”י מרכז הקליטה.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

מרגשת במיוחד היתה שמחתן של הנשים לחזור שוב אל ירושלים ואל הכותל המערבי, להתפלל ולגעת באבניו. את קברה של אם הבנים, רחל, ראו כולן לראשונה בחייהן.
משתתפות הסיור. צילום: לימור יאיר
ההתרגשות היתה גדולה וניכרה על פניהן של הנשים ובדמעות שפרצו מהעיניים. אחרי התפילות המרגשות בכותל ובקבר רחל על עם ישראל וארץ ישראל וכל אחת על משפחתה ויקיריה, המשיכו לסעודת ראש חודש תמוז במסעדה.
האירוע, אשר הופק ואורגן ע”י רכזת הקהילה בשכונת רמת אשכול, לימור יאיר, הינו שיא ראשון בשרשרת פעילויות ציבוריות שמתכננת ומארגנת לתושבי השכונה יאיר, בשיתוף ותמיכת מיזם “קהילוד” ועיריית לוד ואפשר לומר שהוא בהחלט השאיר בקרב כל המשתתפים והמשתתפות “טעם של עוד” בחיבור המדהים שהולך ונרקם בתוככי הקהילה היהודית המתחדשת ברמת אשכול.
“יום סיור כזה, מלא בדמעות של רגש ותפילה, אך גם בצחוק, שמחה ואושר של אחדות ועצמה נשית בהחלט העניק כח רב לכולנו לחזור ללוד ולהעניק לה חזרה קצת מהאחדות ומהקדושה המיוחדת של העיר ירושלים”, הדגישה יאיר.
“אירוע זה, היה פתיחת פעילות משמעותית של הרכזת החדשה שלנו לימור, ומהווה אירוע ראשון בשרשרת של אירועים רבים שעוד צפויים לנו במהלך הקיץ הקרוב, ובהמשך השנה”, סיכם נעם דרייפוס, מיוזמי ‘קהילוד’.
בכותל המערבי. חלקן – לראשונה מאז עלו לישראל. צילום: לימור יאיר
נהנו גם מארוחה חגיגית משותפת. צילום: לימור יאיר