Site icon מקומונט לוד

בצל הסגר: המשנה לראש העיר גיל חדד בראיון אישי לקראת ליל סדר שכמוהו עוד לא היה

משבר הקורונה הביא על עם ישראל ועל תושבי לוד תקופה של מתח, חששות ובידוד במקום אווירת חג ורחובות שוקקים לקראת ליל סדר משפחתי ושמח. בכל זאת, במקומונט לוד בחרנו שלא לדלג על המנהג ובחרנו לפרסם ראיון חג חגיגי עם גיל חדד, המשנה לראש העיר ויו”ר הנהלת העיר, שפינה לנו מזמנו העמוס בתקופה זו, על מנת להסביר ובתקווה גם להסיר מעט מהחששות של התושבים.

ראשית אתן נתונים, לפי סקירה שערכנו בעירייה, כרגע בעיר ישנם 49 חולי קורונה מאומתים וידועים כשמהם 39 חולים יהודים (79%) ו-10 חולים הם תושבי לוד מהמגזר הערבי (21%).

בהתחשב בהרכב הייחודי לעיר מעורבת כשלנו, העיריה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות ופיקוד העורף, בנוסף מסייעת בחיטוי מקומות ציבוריים.

“חשוב לי להעביר מסר לתושבים – הקשיבו להנחיות ותשמרו על החיים”.

אנו מעדכנים באופן שוטף את כל התושבים בכל הנתונים שברשותנו.

במערכת החינוך בעיר המשיכה הלמידה מרחוק על ידי צוותי החינוך וכמובן פועלת העירייה ונותנת מענה גם לאוכלוסיית הקשישים בעיר עד כמה שניתן.

אעדכן שהושגו הסכמים עם משרדי הממשלה שכל פטור מארנונה שתינתן תתקבל מן הממשלה החזר מלא. בנוסף מענק לרשויות אשר במעמד סוציואקונומי נמוך, על היטל ההטמנה לאור הגידול באשפה. קיים חסכון בהוצאות כוח אדם לאור הוצאת עובדים  הזמניים לחל”ת. וכן חסכון של אירועי יום העצמאות של כמיליון שקל.

מחלקת הרווחה בעיר חילקה למעלה מ-1,400 סלי מזון לקשישים ומשפחות קשות יום ומכאן אני מוסר את הערכתי לכל העוסקים במלאכת הקודש הזו.

שיתוף פעולה הדוק עם שר הכלכלה אלי כהן וראש העיר יאיר רביבו.

ראשית, פניתי לשר הכלכלה מר אלי כהן ללחוץ על הבנקים להעניק אשראי נוסף ולהוריד ריביות על האשראי הקיים לעסקים הקטנים. היום התבשרנו על פטור מארנונה ל-3 חודשים לעסקים הקטנים. כולי תקווה שלאחר הפסח נחזור בהדרגה לשיגרה תוך פריחה עסקית רחבה.

אכן. לצערי העיר לוד איבדה שתי נשים יקרות, אחת תמר לוי־פרץ, אלמנה ואם לתאומים, ופאני אהרפי אלמנת צה”ל אשה ואם מסורה. ברגשי כאב אלה אני מדגיש שחשוב להקפיד לפעול על פי ההנחיות של משרד הבריאות.

חבל מאוד שכך בחרה גב’ רינה מצליח להתבטא בזמן חרום ולהעביר ביקורת קשה על החרדים בארץ. חשוב לציין שהציבור החרדי הוא חלק מהציבור הישראלי, רוב הציבור הזה שומרי חוק ונשמע להוראות  למעט קומץ קטן עליהם לא ניתן להשליך לציבור שלם.

בעניין זה פניתי לראש העיר להקרין שקופית תמיכה על בניין משרדי הרכבת בעיר, זה זמן לאהבת חינם.

אובדן גדול לכל תושבי לוד. תמר פרץ־לוי ז”ל . צילום: באדיבות המשפחה, פייסבוק

ראש העיר מר יאיר רביבו נותן את כל כולו לצמיחתה ולפיתוחה של העיר, עושה לילות כימים לתת מענה לכל התושבים. חשוב לי לומר שלא פעם יאיר קיבל הצעות בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אך סירב לכולם וזה מוכיח את נאמנותו לעיר ולפיתוחה.

העיר לוד מתחדשת ומתפתחת תמיד אם בתשתיות, כבישים, פארקים ועוד…

וכמובן אחוז מקבלי תעודת הבגרות בעיר עלה באופן ניכר, הודות לשותפו של יאיר מר יוסי הרוש .

מאוד חשוב להקפיד לשמור על הנחיות משרד הבריאות ובעזרת השם ננצח את הנגיף ונחזור בהדרגה לשיגרה.

ברצוני להודות לכל 18 חברי המועצה ולעובדיי העיריה במחלקות השונות במאמץ העירוני בתקופה זו ובראשם לראש העיר מר יאיר רביבו.

והכי חשוב “עברנו את פרעה נעבור גם את זה”. חג שמח לתושבי לוד ולכל בית ישראל!