Site icon מקומונט לוד

בתוך עשור: הכפלה במספר הזכאים לבגרות בלוד

לפני כ- 10 שנים, בתש”ע – 2010, זה נראה כמו חלום. אז עמד שיעור הזכאים לבגרות בשפל חסר תקדים עם 35.4% בלבד. מאז נמצאת לוד בעליה מתמדת. בתשע”ד – 2014, חצתה לוד לראשונה את רף 50 האחוזים עם 51.55%. בתשע”ו -2016 עמד אחוז הזכאים כבר על 53.3%, ומאז אנו בעליה מתמדת:  בתשע”ז -2017 כבר נשקה לוד ל-60% עם שיעור זכאים שקפץ ל-59.4% ועם הזכייה הגדולה של לוד בפרס החינוך הארצי, בתשע”ט – עם 60.9% , והבשורה הגדולה מגיעה כעת: על פי נתונים שפרסם משרד החינוך לשנת תש”פ – 2020, עומד שיער הזכאים בלוד על על 69.6% ■  ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “ההשקעה הרבה שלנו בחינוך, ההתמדה והסבלנות מוכחות כמשתלמות”.

הישג היסטורי מרשים לחינוך בלוד וכבוד ענק למנהלי התיכוניים ולצוותי החינוך. תוך עשור רושמת לוד הכפלה באחוז הזכאים לבגרות, משפל של 35.4 בתש”ע – 2010, ל69.6% בתש”פ – 2020.

מה סוד ההצלחה? המהפכה החינוכית החלה עוד בתקופתו של ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, אשר שימש אז כמנכ”ל העירייה לצדו של מאיר ניצן. את עיקר ההשקעה הפנו השניים להקמת תיכונים חדשים במגזר, בהם התיכון הערבי למדעים והנדסה בשכונת הרכבת שבו לומדים כיום כ-1,400 תלמידים. המהפכה המשיכה עם בחירתו של יאיר רביבו לראשות העיר, ויחד עם שותפים לדרך ולחזון, בהם סגנו יוסי הרוש – מחזיק תיק החינוך, הובילו השקעות וצמיחה במערכת החינוך בלוד.

זאת ועוד, במערכת החינוך בלוד הונהגו תכניות עבודה מסודרות לצד עבודה מאומצת וצוותי הוראה מקצועיים ומסורים הפועלים בשיתוף פעולה עם הנהלת העירייה ועם ההורים, ממצבים את מערכת החינוך האיכותית בלוד ומייצבים את מגמת השיפור המתמיד באחוז הזכאים לבגרות.

לצד הישגי הבגרות מתגאה מערכת החינוך בלוד בשורה של הישגים, בראשם זכיית העיר בפרס החינוך הארצי,  ציון דרך חשוב בהיסטוריה של העיר, אשר זכתה לראשונה בפרס החינוך הארצי, כפי שציין ראש העיר עו”ד יאיר רביבו בטקס קבלת הפרס. “זהו הפרס היוקרתי ביותר שזכתה בו העיר וביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, ועל התמדה ועמידה באתגרי החינוך”.

ראש העיר וראשי החינוך בלוד עם תלמידי תיכון דרכא בפתיחת שנה”ל אשתקד (ארכיון)

כל הגורמים העוסקים בחינוך בלוד, הביעו את שמחתם הרבה נוכח התוצאות המעודדות, אשר מעידות כי התוכניות העירוניות בנושא שיפור הבגרויות מיושמות בהצלחה ומביאות להמשך המגמה החיובית בשנים האחרונות באחוז הזכאים לבגרות.

אין ספק כי הישגי מערכת החינוך בלוד מעידים על ערכי ניהול מקצועיים ועל צוותי הוראה מסורים הפועלים לחדשנות ומצוינות בחינוך והם גם הביטוי להשקעות האדירות בתחום החינוך וההוכחה לעשייה חינוכית מרהיבה הקיימת בעיר.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מסר את תודתו לממלא מקומו יוסי הרוש – מחזיק תיק החינוך, למהל אגף החינוך שלום עזרן, למנהלי בתי הספר התיכוניים בלוד ולכל צוותי ההוראה, על העבודה המסורה שהביאה לאורך השנים לעלייה בשיעור הזכאות לבגרות בלוד. “הישג אדיר, הכפלנו את אחוז הזכאים לבגרות. העלייה המתמדת, המדודה והמרשימה בשיעור הזכאים לבגרות, מהווה ביטוי לשיתוף פעולה פורה ומצמיח בין כל הגורמים המובילים בלוד מערכת חינוך איכות ופורצת דרך. ההשקעה הרבה שלנו בחינוך, ההתמדה והסבלנות מוכחות כמשתלמות”, אמר ראש העיר.