Site icon מקומונט לוד

גילוי נזילות בדירה מקבלן – חלק חשוב בכל בחירת דירה

צילום: FREEPIK

איתור רטיבות בקיר – מה חשוב לדעת

איתור רטיבות חשוב לדעת מכיוון שהוא עלול להוביל למגוון בעיות, כמו צמיחת עובש וטחב.

רמות הלחות נמדדות בדרך כלל על ידי מכשירים המוכנסים לקיר. מכשירים אלה יכולים להיות בצורת בדיקות או מדי לחות. מדי לחות מדויקים וקלים יותר לשימוש מאשר בדיקות אך הם גם יקרים יותר.

איתור רטיבות הוא מרכיב קריטי בשמירה על בית בריא

איתור רטיבות חשוב מכיוון שהוא עלול להוביל לנזק בלתי נראה ולגידול עובש, שעלול לגרום לבעיות בריאותיות לדייריהם. זיהוי רטיבות חשוב גם מכיוון שהוא יכול לחסוך בעלויות האנרגיה על ידי זיהוי דליפות או בעיות אחרות שעלולות לבזבז אנרגיה. איתור רטיבות הוא תהליך חיוני בענף הבנייה. רטיבות עלולה לגרום לנזק מבני ועלולה להוביל לסיכונים בריאותיים חמורים עבור הדיירים.

גלאי רטיבות הם מכשירים המזהים נוכחות של רטיבות בקיר או במבנים אחרים. הם פועלים על ידי זיהוי שינויים בהתנגדות החשמלית הנגרמים על ידי אדי מים. גלאי רטיבות מותקנים לרוב בחלקו החיצוני של המבנה, אך ניתן להתקין אותם גם בתוך הבית אם יש סיכון מוגבר לנזקי מים כמו הצפה.

בדק בית יתפוס את הבעיה בזמן – אל תחסכו על זה

איתור רטיבות חשוב לדעת מכיוון שהוא יכול לעזור לכם לאתר צנרת דולפת, למנוע היווצרות עובש ולמנוע את הסיכון לנזקי מים. חשוב מאוד לבצע בדק בית על מנת לאתר רטיבות כמה שיותר מוקדם. גילוי רטיבות הוא תהליך של חיפוש נוכחות של רטיבות במבנה. ניתן לעשות זאת באמצעות שיטות שונות כגון בדיקה ויזואלית, מדי לחות או מצלמות אינפרא אדום. רטיבות היא בעיה רצינית עבור בעלי בתים רבים. סביבה לחה עלולה להוביל לצמיחת עובש וטחב, שעלולים לגרום למגוון בעיות בריאותיות. רטיבות עלולה לגרום גם לנזק מבני ליסודות הבית, לקירות ולגג.

איתור נזילות בקיר היא משימה לא פשוטה – ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון לפני שניתן לבצע אבחנה נכונה.

תהליך זיהוי הלחות מתחיל בבדיקת המרתף או מרחב הזחילה לאיתור סימני נזילת מים מצינורות או מקורות דליפה אחרים. אם לא נמצאו, זה הזמן להתחיל לבחון את הקירות החיצוניים עבור כתמים רטובים או כתמים על פני קיר הגבס (המעיד על חלחול מים). השלב הבא הוא בדיקה האם קיימים סדקים בקיר הגבס שיכולים להעיד על מים