Site icon מקומונט לוד

גישה מקיפה וסיוע להתגבר על התמכרות

קרדיט - Canva

טיפול בסמים כולל גישה מקיפה שמטרתה לסייע לאנשים להתגבר על התמכרות לסמים אסורים, תרופות מרשם או אלכוהול. תהליך טיפולי זה נועד לתת מענה הן לתלות הפיזית בחומרים והן לגורמים הפסיכולוגיים התורמים להתמכרות, כגון טראומה אישית, מתח והפרעות קיימות בבריאות הנפש. המטרה הסופית של גמילה מסמים היא לאפשר לאנשים להשיג פיכחון לטווח ארוך ולהשתלב מחדש בחברה כחברים בריאים ומתפקדים.

השלב הראשוני של שיקום סמים כולל לעתים קרובות ניקוי רעלים, שבו האדם עובר השגחה רפואית כדי להסיר את החומר בבטחה מגופם, תוך ניהול תסמיני גמילה בסביבה מבוקרת. לאחר הגמילה מתחילה ליבת השיקום, תוך התמקדות בצורות שונות של טיפול לתמיכה בהחלמה פסיכולוגית. טיפולים אלו עשויים לכלול ייעוץ פרטני, מפגשי טיפול קבוצתי וטיפול משפחתי, אשר מסייעים לחשוף את הסיבות השורשיות להתמכרות, לספק אסטרטגיות להתמודדות עם התשוקות ולתקן מערכות יחסים שנפגעו משימוש בסמים.

טיפולים התנהגותיים, כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) וראיונות מוטיבציוניים (MI), משמשים בדרך כלל כדי לשנות את דפוסי החשיבה הקשורים לשימוש בסמים ולהגברת המוטיבציה לקראת החלמה. תוכניות שיקום משלבות לעיתים קרובות גם טכניקות למניעת הישנות, אימון בכישורי חיים ותמיכה בפיתוח חינוכי או תעסוקתי, מה שמבטיח לאנשים את הכלים לבנות חיים נטולי חומרים. מוזמנים לצלצל אל מרכז כנפי רוח לקבלת ייעוץ והכוונה 053-952-9977

טיפול וייחודי ומורכב

טיפול בהתמכרות לקניות מצב התנהגותי המאופיין בדחף מכריע לעשות קניות ולהוציא יתר על המידה, המביא לרוב למצוקה כלכלית, רגשית ויחסית, כרוך בגישה רב-גונית שמטרתה לטפל הן בהתנהגות והן בסיבות הבסיסיות שלה. מוכרת כסוג של הפרעת שליטה בדחפים, התמכרות לקניות יכולה לנבוע ממגוון גורמים פסיכולוגיים, כולל חרדה, דיכאון, דימוי עצמי נמוך, או כמנגנון התמודדות עם מצוקה רגשית.

טיפול אפקטיבי משלב בדרך כלל פסיכותרפיה, ייעוץ פיננסי, ובמקרים מסוימים, טיפול תרופתי לניהול בעיות בריאות הנפש הנלוות. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) נמצא בשימוש נרחב כדי לעזור לאנשים לזהות ולשנות את דפוסי החשיבה והאמונות התורמים לקניות כפייתיות. באמצעות CBT, המטופלים לומדים לזהות טריגרים, מפתחים מנגנוני התמודדות בריאים יותר וליישם אסטרטגיות מעשיות כדי להימנע מהוצאות אימפולסיביות.

ייעוץ פיננסי הוא גם חיוני, המספק לאנשים כלים וטכניקות לנהל את הכספים שלהם, להגדיר תקציבים ולהבין את ההשלכות של ההוצאות שלהם. היבט מעשי זה של הטיפול מתמקד בבנייה מחדש של בריאות פיננסית וקידום ניהול כספים אחראי. ליצירת קשר בטלפון: 053-952-9977