על אף משבר הקורונה, תלמידי כיתה יב’ בתיכון דרכא ע”ש מקסים לוי בלוד, הציגו את פרויקט הגמר במגמת חינוך גופני, בתערוכת פוסטרים מקוונת, בעריכתה של תלמידת המגמה, לינוי גוטליב.
בשנה הנוכחית, לפרויקט הגמר של מגמת חינוך גופני, בחרו תלמידי המגמה, בהובלתו של רכז המקצוע איתי גולדפרב, לעסוק בניסוי אישי אשר נמשך לפחות ארבעה שבועות ולהציגו כפוסטר אקדמי בתערוכה בית ספרית, כאירוע שיא. לאור משבר הקורונה באמצע חודש מרץ, נאלצו התלמידים לסיים את הפרויקט בלמידה מרחוק ולבצע את הנדרש על מנת לעמוד ביעדי ההוראה, הלמידה, תוך עמידה ביעדי המגמה לבגרות. משבר הקורונה הוליד פתרון יצירתי וחדשני אשר תוצריהם של תלמידי המגמה לחינוך גופני בדרכא מקסים לוי, הוצגו בתערוכת הפוסטרים מקוונת, וזאת בעריכתה המקצועית של תלמידת המגמה, לינוי גטילוב.
התלמידים בחרו נושאים משמעותיים עבורם לניסוי מתוך מדעי המאמץ, האימון והתזונה ופעלו בנחישות רבה בכל שלבי הפרויקט. החל מבחירת הנושא, תכנון הניסוי, מבדקי הערכת יכולות לפני ואחרי תכנית האימון, סקירת ספרות, כתיבת פרקי העבודה, ריכוז התוצאות וחישובם, הסקת מסקנות וסיכום התובנות בתהליך. יתרה מכך, התלמידים תרגלו כיצד לכתוב פוסטר כחלק מהתוצר הסופי של פרויקט הגמר, מיקוד המידע, עיצוב הפוסטר ואופן הצגתו.
בית הספר מקסים לוי דוגל במהותו החינוכית והערכית במתן הזדמנויות ללמידה מתוך תהליך ויוזמה תוך ניהול זמן, קבלת החלטות והתאמת תוצרי הביניים לכדי תוצר סופי מלא. אחת הדרכים ליישום “האני מאמין” הבית ספרי באה לידי ביטוי באופן ישיר בלימודי המגמה לבגרות בחינוך גופני אשר כוללת במהלך שלוש שנות הלימוד מסלול עיוני בפיזיולוגיה של המאמץ לצד תחום מעשי ושליטה במדעי האימון בחדר הכושר. אחד היעדים, בשכבת יב, הוא הערכה חלופית בה התלמידים בוחרים פרויקט גמר ומנהלים את התהליך באופן אישי.
מהנהלת בית הספר נמסר: “התלמידים פעלו היטב, ברוח ספורטיבית, בנחישות רבה וברמה אקדמית מעוררת השראה בהנחייתו של המורה ורכז המקצוע איתי גולדפרב, פיזיולוג מאמץ ומנחה תחום החינוך הגופני ברשת דרכא. ובתמיכה של הנהלת בית הספר רכזי השכבה, מחנכי הכיתות ומורי החינוך הגופני אשר תמכו בתהליך והיו חלק בלתי נפרד מהצלחתם של תלמידינו”.