Site icon מקומונט לוד

גמילה מסמים היא תהליך

credit: pixabay

גמילה מסמים היא תהליך

תרבות צריכת הסמים הופכת נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, זאת בין היתר לאור הנגישות הגבוהה של אנשים שונים לסמים קלים וקשים כאחד. אט-אט הצריכה לסירוגין הופכת להיות התמכרות של ממש, בעיקר בשל התחושות המתעוררות במכור: התמודדות עם פחדים, עם קשיים שונים ועם מחשבות שקשה לשאת. הדרך היחידה לצאת מזה בשלום היא לעבור תהליך גמילה מסמים, כאשר ברוב המקרים מומלץ לפנות למסגרת מקצועית המעניקה מעטפת טיפולית נכונה.

סוגי התמכרויות לסמים

עולם הסמים הוא ענף ורווי סוגים שונים של סמים, כאשר לכל אחד יש השפעה שונה. למרבה הצער, צריכתם של מרבית סוגי הסמים גוררת איתה השלכות של התמכרות. כשמדברים על סמים ממכרים מתכוונים, בין היתר, לסמי מרץ (קראק, קריסטל וקוקאין), סמי הזיה כמו אקסטזי, משככי כאבים (מתדון והרואין) וכן סמים קלים כמו מריחואנה. בגמילה מסמים מתאימים את הטיפול שרלוונטי לסוג ההתמכרות המדובר, שכן כל אחד מסוגי הסם גורר איתו סימפטומים אחרים והטיפול בהם יהיה שונה.

למה חשוב לקיים תהליך גמילה מסמים?

במהלך תקופת ההתמכרות של המשתמש בסמים, הוא נאלץ להתמודד פעמים רבות עם “קריז”, מצב בו הגוף מאותת על הצורך בסם, באמצעות רעידות ועוד שלל תסמינים פיזיים קשים, לאחר פרק זמן מסוים שבו הסם לא נצרך. אחד האתגרים הגדולים ביותר בתהליך גמילה מסמים הוא ההתמודדות עם אותם דחפים אנושים, ולשם כך חייבים לעבור את הגמילה בסיועם של אנשי מקצוע מהתחום. הם מלווים את המטופל לאורך כל תהליך הגמילה, החל מהשלב הראשוני של הגמילה הפיזית ועד לתום הגמילה הנפשית.

גמילה מסמים – איך זה קורה?

גמילה מסמים מחולקת כאמור לשני שלבים: גמילה פיזית וגמילה נפשית. הדרך הכי טובה להיגמל מסמים על כל סוגיהם הינה לגבש תוכנית טיפול במסגרת מרכזי גמילה רלוונטיים. במעמד בחירת מוסד הגמילה, חשוב לברר שהמקום אכן מציע תוכנית גמילה שמותאמת אישית למצבו של המטופל, שהטיפול הוא איכותי וכן שאנשי המקצוע הם מנוסים ומקצועיים.