Site icon מקומונט לוד

גן משחקים לזכרו של אורי ישראל הי”ד נחנך בשכונת שרת בלוד

גן משחקים מחודש נחנך השבוע בשכונת שרת ע”ש אורי ישראל ז”ל, נהג מונית תושב לוד שככל הנראה נרצח על רקע לאומני ועד היום פרטי המקרה לא פוענחו. תושבי השכונה נרגשים ומצפים להפיכתו למרחב פעילות קהילתי

השבוע נחנך בשכונת שרת גן ציבורי ע”ש אורי ישראל ז”ל. ישראל היה נהג מונית, תושב לוד שההערכות מדברות על כך שנרצח על רקע לאומני בדצמבר 1983, בה גל טרור פקד את המדינה, הרצח לא פוענח ונותר כיחידה עד היום. ישראל הותיר אחריו את רעייתו שושנה וארבעת ילדיהם.

בעיריית לוד, בהובלת ראש העיר עו”ד יאיר רביבו החליטו לעשות מעשה ולקרוא גן ציבורי על שמו. וכך היה – בטקס מרגש בהשתתפות עשרות מתושבי שכונת שרת והעיר לוד הוכרז שמו של הגן.

צילום: “שכונות בשינוי”

הגן, הנושא עתה את שמו של אורי ישראל, הוא אחד מהמרחבים הציבורים בו נערכת פעילות קהילתית שוטפת לרווחת התושבים, ילדים ומשפחות צעירות, במסגרת “שכונות בשינוי”. כבר ביום ראשון, עם חנוכת הגן הרשמית, נהנו הבאים לגן מפעילות קהילתית שכללה סדנת בועות סבון, משחקי קופסא ומפגש תושבים חברתי.

מיזם “שכונות בשינוי”, הפועל בשכונת שרת מזה שנתיים, הוא פרי שיתוף פעולה של עיריית לוד, קרן שח”ף, המשרד לשוויון חברתי, משרד הבינוי והשיכון, עיריית לוד ובמימון הקרן למפעלים מיוחדים, אגף הקרנות בביטוח הלאומי. מטרת המיזם היא לקדם שינוי חברתי באמצעות ייזום והפעלת פרוייקטים חדשים באמצעות קהילות משימה ופעילים שכונתיים.

צילום: “שכונות בשינוי”
צילום: “שכונות בשינוי”

הדס ליקסנברג, רכזת מיזם “שכונות בשינוי” בשכונת שרת מטעם קרן שח”ף שמובילה את הפעילות הקהילתית בשכונה סיפרה למקומונט חדשות לוד: “מרגש לראות איך עוד ועוד מרחבים בשכונת שרת הפכו ממקומות חשוכים ובלתי נגישים למקומות מלאי אור שמכבדים את התושבים המופלאים שגרים בשכונה ומאפשרים לנו להנות מהמרחב הציבורי. עוד יותר מרגש כשהגן מקבל שם ומשמעות שתנציח את אורי לעולם. אנחנו נדאג להמשיך ולקיים במקום פעילות שמחה, עשירה ומשתפת. שרק נמשיך להנות, לזכור את ההולכים ולבנות כאן עתיד טוב יותר”.