Site icon מקומונט לוד

גשר הולכי הרגל בתחנת רכבת לוד החדשה ע”ש תושב העיר לוד

הנהלת רכבת ישראל החליטה כי הגשר המוביל לרציפי תחנת הרכבת החדשה בלוד ייקרא על שמו ולזכרו של אייל שטרית ז”ל שנהרג מפגיעת רכבת לפני 8 שנים בדיוק. גם מעבר כלי הרכב המפלסי ברחוב סוקולוב לכיוון גני אביב נקרא על שמו של אייל.

הנצחה מרגשת וראויה לאייל שטרית ז”ל, בן העיר לוד ועובד רכבת ישראל שנהרג בתאונה טרגית בתחנת הרכבת בלוד, לפני שמונה שנים. הנהלת רכבת ישראל יחד עם משפחת שטרית, החליטו להנציח את אייל בקריאת הגשר המוביל לרציפי תחנת הרכבת החדשה והמפוארת, על שמו.

בתפקידו האחרון ברכבת ישראל שימש אייל כמנהל תחנת הרכבת של האוניברסיטה בת”א, וזכה להערכה רבה ובתעודת הצטיינות מצד מנהליו.

יאיר רביבו עם כרמית שטרית ועם יחיאל טובול – ראש אגף המפקחים ברכבת ישראל, על רקע שלטי ההנצחה

בשנת 2017, הנציחה עיריית לוד את זכרו של אייל בעת חנוכת ההפרדה המפלסית 127 ברח’ סוקולוב, וקראה המעבר בשם “מעבר אייל”, בטקס שהתקיים במעמד בני משפחת שטרית בהם הרעייה כרמית, הילדים ינאי, שקד וניב, וההורים גרציה וג’אן קלוד, שר התחבורה והבטיחות בדרכים דאז, ח”כ ישראל כ”ץ, ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו, וחברי מועצת העיר.

ראש העיר סיפר על היכרותו האישית עם אייל כאשר למדו יחד בבי”ס “הבנים”, כאדם בעל שמחת חיים ואופטימיות שאהב לצחוק ולהצחיק, ועל עברו כשחקן בקבוצת הכדורגל של הפועל לוד כמי שהיה אחד הסמלים הבולטים בכדורגל הלודאי. בפנותו אל משפחת שטרית אמר: “אני יודע שקשה למצוא נחמה, אפשר למצוא מעט נחמה בעובדה שהעיר לוד, זוכרת, מוקירה ומנציחה את אייל זכרו לברכה, מעבר זה הנושא את שמו של אייל, המאפשר מעבר בטוח להולכי רגל ולנוסעים, ישמש תמרור אזהרה לחובה המוטלת על כולנו, לזהירות ובטיחות בדרכים, בזכותו של אייל, יינצלו חייהם של אחרים”.

משפחתו של אייל בעת חנוכת ההפרדה המפלסית, לפני 4 שנים. באדיבות: דוברות עיריית לוד

הטקס השבוע בתחנת הרכבת החדשה בלוד, התקיים במעמד בני המשפחה, בכירי רכבת ישראל ועובדי הרכבת ומוקירי זכרו. בטרם החל הטקס נפגש ראש העיר יאיר רביבו עם בני משפחת שטרית ועם מנהלי רכבת ישראל.

בטכס נשאו דברים: יו”ר דירקטוריון רכבת ישראל ומנכ”ל הרכבת, האלמנה כרמית והאח הבכור עופר, אשר נשאו קוים לדמותו, כאדם טוב לב, כאיש משפחה למופת, וכעובד מצטיין שהיה אהוד על כל סובביו ומכריו.