Site icon מקומונט לוד

דווקא בימים אלו: פרוייקט משותף לנוער ערבי ויהודי בלוד יצא לדרך

החודש נפתחה בעיר לוד קבוצה ייחודית של בני נוער, במסגרת פרויקט הדגל הארצי של עמותת מחשבה טובה -“אקוטק ECOTECH”, אשר נועד לחשוף אותם להיכרות עם עולם ההייטק והאפשרויות הגלומות בו. זהו קורס שנתי המלמד בני ובנות נוער תושבי העיר, תכנים טכנולוגיים מתקדמים שכוללים תיכנות, חדשנות ויזמות טכנולוגית.

עמותת מחשבה טובה הוקמה בשנת 2003 על-ידי אנשי חינוך והיי-טק במטרה לחבר אוכלוסיות להזדמנויות שהעולם הדיגיטלי והמחשבים מייצר לכולנו וחרתה על דגלה לגשר על פערים חברתיים באמצעות טכנולוגיה. במרכזים טכנולוגיים חינוכיים, הפרושים ברחבי הארץ וכיתות ניידות, מעבירים צוותי העמותה מגוון רחב של הכשרות טכנולוגיות מקצועיות המותאמות לאוכלוסיות שונות ומגוונות, בניהן: ילדי הגנים, אזרחים ותיקים, ילדים ונוער, מיעוטים ובעלי צרכים מיוחדים.

פתיחת אקוטק לוד. צילום: באדיבות עמותת מחשבה טובה

במסגרת התכנית המעמיקה לבני נוער – אקו-טק, ילמדו הנערים והנערות לתכנן ולתכנת, ליזום ולהוביל מיזמים טכנולוגיים יוצאי דופן וחדשניים באמצעות מודל עבודה של חונכות, דוגמה אישית וחשיפה לסביבות חיים שונות ועבודות מעוררות השראה. הם נחשפים תוך כדי הלמידה לאורך השנה לכלים ופיתוחים טכנולוגיים חדשניים אשר מעשירים את הידע שלהם, ובשימוש בתוכנות מתקדמות שיעניקו להם קרש קפיצה לעתיד.

בקבוצה החדשה שהחלה את דרכה בלוד, נבחרו 15 בני ובנות נוער, תושבי העיר, להיות חלק מהקבוצה הייחודית, שתלמד ביחד במשך שנה שלמה, וכוללת נערים ונערות מהחברה האתיופית, החברה הערבית, דתיים וחילוניים, ערבים, יהודים כאחד.

מי שתומכת ומאפשרת לכל זה לקרות היא קבוצת ממן, מהקבוצות המובילות בישראל בביצוע פרויקטי לוגיסטיקה מורכבים ופתרונות כוללים בתחומי מסופי המטענים, ההפצה, התעופה, והתיירות שבין היתר מפעילה את מסוף המטענים האווירי הראשי של המדינה בנתב”ג. הקרן לפיתוח לוד בהובלת יו”ר ירום אריאב, שפועלת בעיר במטרה ליזום ולקדם פרויקטים לטובת העיר ותושביה יצרה את החיבור בין עמותת מחשבה טובה לקבוצת ממן כדי שהפרוייקט הייחודי יצא לדרך.

דור העתיד של לוד. צילום: באדיבות עמותת מחשבה טובה

לאחרונה נערך טקס לפתיחת הפעילות, שהתקיים במרכז הטכנולוגי מחשבה טובה בלוד בנוכחותם של יו”ר הדירקטוריון של חברת ממן נחמה רונן, דוד בן שושן, סמנכ”ל משאבי אנוש ומערכות מידע, לליב סנדנר, מנהלת הקרן לפיתוח לוד, אהרון אטיאס, מנכ”ל עיריית לוד, שלום עזרן, מנהל אגף החינוך, שני שמדג’ה, מנהלת יחידת הנוער העירונית וברוך סילבר, אחראי עסקים בא.ת. צפוני לוד. בחלקו הראשון של המפגש התרשמו האורחים מהמשתתפים עצמם, בני הנוער האיכותיים של העיר, בזמן שיעור טכנולוגי מתקדם, ולאחר מכן פינקו את הנערים והנערות בכיבוד, חולצות וכובעים של הפרויקט.

נחמה רונן, יו”ר הדירקטוריון של חברת ממן ציינה כי לאורך השנים קבוצת ממן משתפת פעולה עם עיריית לוד, בהיבט של מימון פרויקטים הקשורים למצויינות של ילדים ובני נוער. “אנחנו מאמינים שרק דרך מתן הזדמנות שווה, אפשר להוציא מכל ילד את הייחוד שלו, אותו יחוד שיבוא לידי ביטוי בהמשך הדרך בכל תחום שיבחר: ספורט, מוזיקה, מדעים, מחשבים , הדרכה ועוד. החיבור בין התעשייה המקומית הישראלית לבין הציבור המתגורר בסביבתה,הוא עוגן המאפשר לשתף פעולה ע”פ צורכי הקהילה. האתגר הגדול ביותר וכך גם הסיפוק הגדול ביותר, הוא לראות על פני השנים, כיצד ילדים שהשקיעו בהם בגיל צעיר, בתחומים שקרובים לליבם, צומחים אח”כ כנערים/ חיילים וחיילות מצטיינים/סטודנטים מצטיינים, ובהמשך ככאלו המשתלבים בתפקידים משמעותיים וממשיכים לתרום בעצמם לקהילה ממנה צמחו. מבחינתנו כקבוצה משמעותית במשק הישראלי, זהו כוכב הצפון שלנו בהיבט שיתוף הפעולה עם הקהילה”.

צילום: באדיבות עמותת מחשבה טובה

מנכ”ל עיריית לוד אהרון אטיאס הוסיף כי “החינוך הוא קומת הבסיס דרכה ועליה נבנות קומות החיים של האדם, היכולת לחיות חיים של כבוד ומשמעות, היכולת לייצר ביטחון פנימי עם ביטחון כלכלי.

לליב סנדנר, מנכ”לית הקרן לפיתוח לוד: “הקרן פועלת ומגייסת חברות עסקיות למען העיר, ויוזמת פרוייקטים חברתיים ושיתופי פעולה בין גורמים פילנתרופיים ומקצועיים לרוחבה של העיר לוד ולמגוון הקהילות שבה. אנו מאמינים שלנוער בלוד מגיע הטוב ביותר, ולכן רתמנו את חברת “ממן” ביחד עם עמותת “מחשבה טובה” לקורס טכנולוגי חדשני אשר יצעיד את הנוער קדימה. אנו מודים מאד לחברת ממן על תרומתם הנדיבה והשותפות אשר התחילה כעת, ותימשך בקורסים נוספים”.

לסיכום, הדס בוקע מנהלת המרכז הטכנולוגי של עמותת מחשבה טובה ביקשה להודות לחברת ממן ולקרן לפיתוח לוד על השותפות והעשייה החשובה, בתקווה לעוד מיזמים לקידום הנוער בעתיד בלוד.