Site icon מקומונט לוד

דו”ח הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קובע: לוד במקום הראשון בישראל במס’ הדירות במתחמי פינוי בינוי

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פרסמה בימים האחרונים את סיכום שנת 2019. מהנתונים עולים כי העיר לוד עקפה את כל הערים הגדולות בארץ, ביניהן תל אביב, ירושלים וחיפה והגיעה למקום הראשון עם 14,672 יחידות דיור המוצעות במתחמי פינוי בינוי במסלול הרשויות המקומיות. ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “התושבים והיזמים כבר הבינו מה שהנתונים הרשמיים מראים רק כעת. ההתחדשות העירונית בלוד היא מודל בקנה מידה ארצי”.

תחום ההתחדשות העירונית בלוד נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות בחסות הסכם הגג ההיסטורי שנחתם עם הממשלה המוביל את העיר להכפלת גודלה והפיכתה לעיר מרכזית ואטרקטיבית במרכז הארץ. בין התכניות הבולטות המקודמות ברחבי העיר, שחלקן כבר נמצאות בימים אלו לקראת קידום תהליכי שיווק, ניתן לציין את מתחם הליבה ומתחם התחנה.

מתחם הליבה, הממוקם באזור העיר העתיקה, מתוכנן לעבור תהליך מסיבי של התחדשות עירונית, בראייה כי זהו מרכז העיר העתידי של לוד אשר יהפוך למנוף אסטרטגי להתפתחות העיר כולה. התכנון במתחם מתבסס הן על חידוש ופיתוח התשתיות, מבני הציבור ופיתוח התיירות והן על ידי חידוש ובניית מבני מגורים משולבי תעסוקה ומסחר, עבור תושבי העיר והדיירים החדשים שיקלטו במתחם במסגרת בניית 4,000 יח”ד חדשות. מתחם התחנה ממוקם במרכז שוקק החיים בצומת הרחובות דוד המלך ושדרות הנשיא, בסמוך לבית המשפט ולמרכז המסחר והתעסוקה הקיים כיום בעיר. המתחם מתוכנן לעבור התחדשות ופיתוח מסיבי של המרחב העירוני בתחומי התעסוקה, המסחר, המגורים, והתשתיות בתוספת כ-1,450 יח”ד, במרקם אורבני משולב ומודרני.

עו”ד יאיר רביבו, ראש העיר: “הצבנו כאן חזון ברור, שקידמנו באמצעות שיתוף פעולה מלא בין התושבים, המנהיגות המקומית והגופים המוניציפליים והממשלתיים. כמי שגדל בעיר, היה חשוב עבורי שניקח את האחריות על עתידה של לוד לידינו. לכן, ההתחדשות העירונית היא רק חלק מהמהלך האסטרטגי, שכולל את הסכם הגג האסטרטגי, הקמת אזור תעסוקה מהגדולים בארץ, פיתוח תשתיתי ולמעשה הכפלת אוכלוסייתה של העיר לוד והשלשת שטחה המוניציפלי בשנים הקרובות. נמשיך לקדם את לוד ולהפוך אותה למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה בלב ישראל”.

תמונה: דוברות עריית לוד

עו”ד בן מיוסט, מנכ”ל כלכלית לוד: “העיר לוד מובילה את ההתחדשות העירונית ומהווה אלטרנטיבה נגישה, מעורבת שימושים וקהילתית לזוגות צעירים מגוש דן תוך קידום מוצלח של 7 תכניות ענק בותמ”ל. המנהיגות העירונית, התיאום בין העירייה לכלכלית לוד, שיתוף התושבים וכמובן התיאום עם המדינה הביאו לכך שיזמים רבים כבר הגיעו ללוד ובהם אזורים, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, רוטשטיין ועוד. לוד אף זכתה בקול הקורא של הרשות להתחדשות עירונית והפכה לעיר הראשונה בארץ, שתוביל מודל ייחודי של פרויקט התחדשות עירונית על בסיס מימון ממשלתי ופילנתרופי”.

רפי יקותיאל, חבר מועצת העיר לוד ומחזיק תיק התחדשות עירונית: ״תחום ההתחדשות העירונית בעיר צומח ומשפיע לחיוב גם על התושבים הוותיקים. אני מברך על שיתוף הפעולה בעיר בין הגורמים השונים ומאחל לתושבים החדשים בהצלחה״.

יאיר רביבו. ההתחדשות העירונית בלוד היא מודל בקנה מידה ארצי.

פעילות ההתחדשות העירונית בעיר מתבצעת באמצעות “המבואה”, הזרוע של כלכלית לוד לקידום תהליכי התחדשות עירונית בעיר. הפעילות נעשית בתיאום עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.