Site icon מקומונט לוד

דעה:איך משתלט עלינו הפייסבוק?

הפרופילים בפייסבוק שנצבעו כולם בצבעי צרפת הזכירו שוב לכולנו מי מעצב את מחשבותינו. אותו מארק צוקרברג שמתעלם מרציחות נפשעות ברחבי העולם ומחליט טרור שווה אבל.


אחד הדברים  הכי מזעזעים בתוצאות הטרור הצרפתי היה הטרור הפייסבוקי. בתוך שעות השיק מארק צוקרברג אפליקציה לגיוס לייקים המאפשרת לצבוע את תמונת הפרופיל של כל משתמש בצבעי דגל צרפת והשתלט על הפרופילים של עשרות מחבריי שהפכו שוב לכלי שרת במערך הציני כלכלי האדיר של המולך של ימינו, דף הפייסבוק. זה היודע לנטר את צעדינו באינטרנט ולאפיין את הרגלי גלישתנו על מנת למכור לנו משהו. מדהים לצפות כיצד המערכת המסחרית של פייסבוק ממהרת לרכב על פיגוע טרור ”אטרקטיביים” בצרפת אך מתעלמת ממוקמות אחרים. כאשר רצח עם מתרחש במקום קצת פחות רומנטי מעיר האורות, פריז. ע”’ע  סווזילנד באפריקה שם תוחלת החיים הממוצעת עומדת על 32 שנים גם המוזות וגם הפוסטים שותקים.

כאשר מטוס ובו 224 נוסעים רוסים מתרסק במצרים בשל פיגוע טרור דפי הפייסבוק נותרים מיותמים ועל ההתעלמות ממצבם של היזידים בסוריה ובעיראק אשר נרצחים בכמויות של מכירת כוסות קפה בקופיקס כבר ממש אין צורך להכביר במילים. בשורה התחתונה רק אלוהי הפייסבוק קובע על מי מה ומתי יתאבלו בעולם ובכל שאר הזמן ולא משנה אל מול אילו זוועות העולם שותק, התמונה בפייסבוק נותרת בצבעה המקורי והצוקרברג אינו עונה.