Site icon מקומונט לוד

דעה: אל תתלהבו מבחירתו של טראמפ

טראמפ צילום מסך

עמיעד טאוב מסתכל על הימין הצוהל לרגל השבעתו של דונלד טראמפ כנשיא ומזהיר מפני שמחה מוקדמת והתלהבות מוגזמת.הדרך להוצאת ויזה בשגרירות ארה”ב  בירושלים עדיין רחוקה.

טוב ליהודים?
עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה”ב נמלאה כיכר העיר של הימין הישראלי פוסטים חגיגיים צהלות שמחה נשמעו ביהודה ושומרון  ושלל חובשי כיפות עשו השבוע את דרכם להשבעה בוושינגטון אך ייתכן וכדאי לחכות עם שלב השמפניות עד ששלב הדיבורים יעבור לשלב המעשים.

טראמפ. צילום מסך

מדובר במי שהוכיח כי לאג’נדה ולמצע אין שום משמעות וכי הפופוליזם חסר המצפון הוא חסות הכול. בקמפיין שלו הוא הוכיח בורות מביכה הן בעניינים בינלאומיים והן בנושאים פנימיים כגון מיסוי וביטוח בריאות וחלק לא גדול ממצביעיו משתייך לציבור הימני גזעני שלא ממש מחבב את צאצאי משה רבנו. קשה להבין איך אנחנו רוצים ורצים להאמין למי ששיקר השכם והערב במסע הבחירות שלו נאמר זאת כך יונית. אם הייתי רוצה ויזה לארה”ב לא הייתי ממתין בירושלים.

אנו נוהגים לבחון הכל במבחן ה”טוב ליהודים?” אבל אולי כדאי להיזכר בגודלנו האמיתי ולהבין כי מי שעוד בטרם נבחר הצליח להסתכסך עם שורה של מדינות ובהם סין גרמניה צרפת ומוסדות לאומיים כמו האו”ם נאט”ו והאיחוד האירופי יכול בשנייה “להתהפך” גם עלינו.

שמחה מוקדמת

‘לא חשוב מה יאמרו הגויים חשוב מה יעשו היהודים’ אמר דוד בן גוריון ז”ל וגם במקרה טראמפ אם לשפוט על פי עברו העסקי והדרך  הבוטה והרדודה שבה ניהל את קמפיין הבחירות אסור לחגוג מהר מידי. עד עכשיו הנשיא החדש הוכיח שהוא טוב מאוד בעיקר בדיבורים ציוצים שיסוי המונים וחנפנות לפוטין המפחיד. מהטוויטר ועד ביטול הסכם הגרעין האיראני יש פער לא קטן.
זה פיקנטי ונחמד שלנשיא ארה”ב יש נכדים יהודיים שמדליקים נרות חנוכה ליד עץ האשוח במסגרת חגיגות חנוכה וסילבסטר המשותפות (מומלץ למנהיגות האורתודוקסית שלא לבנות על אחד הנכדים כמועמד למשרת הרב הראשי) אבל בתכל’ס זה לא ממש שונה מהדלקת הנרות המסורתית שביצע אובמה עם ראשי הקהילה היהודית.

נשיאת ארה”ב
בשנת תרל”ח הייתה שושנה היהודיה הראשונה שנבחרה לנשיאות ארה”ב וכיאה ליהודייה כשרה הטלפון הראשון היה לאמה מולידה:  “אמא, ניצחתי בבחירות ואת חייבת לבוא לטקס ההשבעה.” “אין לי מה ללבוש” ענתה הפולנייה. “אל תדאגי, הסטייליסטים של הבית הלבן יתפרו לך”. “אבל אני אוכלת רק כשר” הוסיפה האמא היהודייה להתלונן. “טופל אמי האהובה, כבר הזמנתי קייטרינג גלאט להשבעה”.”ואיך אני אמורה להגיע לטקס?” המשיכה האם. “המטוס שלי אייר פורס 1 כבר בדרך אלייך וממנו תצא הלימוזינה הנשיאותית”. לאחר שלל שכנועים הגיעה האם במיטב מחלצותיה להשבעת בתה והתיישבה בין סגן הנשיא למזכיר המדינה. כשעלתה בתה, נשיאת ארה”ב היהודייה הראשונה לנאום, הביטה בה אמא בגאווה, תקעה מרפק לסגן הנשיא ואמרה:”אתה רואה את הילדה הזו עם היד על התנ”ך? אח שלה הוא דוקטור”.