Site icon מקומונט לוד

האם חימום תת רצפתי חסכוני? 

כולנו מחפשים בחורף את פתרון החימום האידיאלי, זה שיחמם את הבית היטב מחד ולא יצרוך כמויות חשמל או גז יקרות מאידך. חימום תת רצפתי מהווה פתרון מעולה שעונה על שני הצרכים האלה ומעניק לבית חום נעים המשלב מנגנון חכם המפחית את צריכת החשמל.

חימום תת רצפתי חוסך חשמל

חום בתכונתו הפיזיקאית עולה למעלה, זהו העיקרון עליו מבוסס החימום התת רצפתי. אמצעי חימום אחרים כגון רדיאטור או מזגן מחממים את הבית מלמעלה, כך שהרצפה נותרת לרוב קרה. כאשר נכבה אותם הבית יתקרר בחזרה במהירות ונצטרך להדליקם שוב. לעומת זאת, החימום התת רצפתי מחמם את הרצפה, היא אוגרת את החום וגם כאשר החימום כבה, היא ממשיכה להיות חמה לזמן ממושך והבית נשאר חם. תכונה זו מהווה יתרון המאפשר לחסוך עלויות חשמל וגז בשל עצם העובדה כי האינטנסיביות של הצורך שהדלקת אמצעי החימום נמוכה יותר. 

חימום תת רצפתי מבוסס  מערכת צינורות מתחת לרצפה אשר מתמלאת במים חמים וכך גורמת לרצפה להתחמם ולחמם את הבית חימום זה יכול להתבצע בעזרת שתי טכניקות שנפרט להלן:

 משאבות חום ביתיות

משאבת חום ביתיות מספקת הסקה מרכזית לבית ובנוסף מספקת מים חמים. למשאבת חום קיים מדחס ומשאבת מים הספק המשאבה יכול להשתנות. במשאבות קיימת טכנולוגיה המנצלת את החום בחוץ במטרה לחסוך בחשמל ובנוסף, קיים בה גוף חימום המיועד לגיבוי בעת טמפרטורה קיצונית.

תנורי הסקה

תנור הסקה הוא דרך נוספת שגם היא מספקת שילוב של הסקה לצורך חימום הדירה וחימום מים. בתנור קיים מנגנון המיועד לחיסכון באנרגיה המבוסס על מאוורר המותקן בו שמהירותו משתנה מה שגורם להוזלה בצריכת הגז, בנוסף קיים בו חיבור למערכות סולאריות המנצלות את חום השמש ככל הניתן ובכך נוצר חיסכון בצריכת חשמל. העיצוב של התנור חדשני ומתקדם וההפעלה שלו ידידותית ונוחה.

עוצמת התנור וגודלו משתנה בין הדגמים השונים כך שהלקוח יכול להתאים את גודל התנור לפי הצורך שלו בהתאם לגודל הבית שזו דרך נוספת לצריכה חכמה ולא מיותרת של אנרגיה.