Site icon מקומונט לוד

האם טרנד הסיגריה אלקטרונית יוצא מגבולות ת”א למקומות אחרים בארץ?

במובנים רבים, תל אביב היא קובעת הטרנדים של ישראל. ריכוז חובבי החידושים הטכנולוגיים בתל אביב גדול מאוד ורק לאחר זמן החידושים מגיעים גם למקומות אחרים. גם טרנד הסיגריה האלקטרונית הגיע לא מכבר לתל אביב. עוד ועוד תל אביבים רוכשים בקביעות למשל קפסולות juul (אחד המותגים החזקים ביותר בארה”ב). האם אותה סיגריה שהיא גם גדג’ט כבר יוצאת מתל אביב? ביקשנו לבדוק האם טרנד הסיגריה אלקטרונית יוצא מגבולות ת”א למקומות אחרים בארץ.

חלופה אלקטרונית למעשנים

סיגריה אלקטרונית מהווה פתרון שמתאים בעיקר למעשנים. זהו מוצר למבוגרים, מעצם הגדרתו. בתל אביב מתגוררים ועובדים אנשים מכל הארץ. רבים מהם מעשנים, או עישנו בעבר. כאשר החלו להתפרסם העדויות הראשונות על כך שמוצרי האידוי מהווים חלופה, תל אביבים רבים החלו לבדוק ולהתנסות. תחילה, נמכרו קפסולות juul במספר נקודות מכירה קטן למדי. הן היו זמינות אך ורק בתל אביב, שבמובנים רבים נמצאת בחזית כמובילת אופנה. סיגריית ג’ול, שהיא הטרנד הכי חדש בסיגריות האלקטרוניות הפכה לחלופה מועדפת ביחס לסיגריות רגילות. אז אט, החלו גם מעשנים מערים אחרות לחפש את המוצר הזה. היו שהגיע במיוחד לתל אביב. אחרים פנו ישירות ליבואן, וביקשו לבצע רכישה דרך האתר. אך הדברים לא הסתכמו רק בכך. הצעד הבא הייתה הרחבת ההיצע, לנקודות מכירה בכל הארץ.

מאות נקודות מכירה

בעזרת חיפוש מהיר באינטרנט, עיון בכתבות מן החודשים והשנים האחרונות ושיחות עם מעשנים, גילינו תמונה מאוד ברורה. כיום, סיגריות אלקטרוניות וכמובן גם קפסולות juul, כבר אינם תל אביביים באופן מובהק. המודעות לסיגריות האלקטרוניות קיימת בכל רחבי הארץ, מצפון ועד לדרום. ולא רק המודעות קיימת. ניתן לראות שיש מאות רבות של נקודות מכירה למכירת מוצרי אידוי, בכל הארץ. גם נתוני המכירות והמשלוחים של אתרים למכירת מוצרי עישון לא משאירים ספקות. משלוחים של סיגריות כאלה, מוצרי אידוי ותמציות לאידוי נשלחים כמעט לכל מקום. לא התקשינו למצוא גם פורומים מקוונים שבהם ציבור רחב מביע עניין בנושא זה. שאלות כמו איפה קונים, איך מאדים, אילו טעמים יש בכל אותן קפסולות מגיעות ממש לא רק מתל אביב.

זה לא רק טרנד וזה בכל מקום

העובדה שהסיגריה האלקטרונית כבשה את ארצנו כולה בסערה איננה מפתיעה. צאו ולמדו עד כמה הפך המותג הזה לחזק בארצות הברית כולה. וכמו כל חידוש שמגיע משם, גם בארץ רוצים לנסות. אבל טועה מי שסבור כי מדובר בטרנד או באופנה חולפת. מוצרי האידוי עבור מהפכה אדירה בשנים האחרונות. אם בתחילה זה היה רק תחביב למביני דבר, כיום הדברים שונים מאוד. עוד ועוד מעשנים לשעבר מדווחים כי עבור לסיגריה האלקטרונית. זהו תחליף עישון שמתברר כיעיל מאוד. זה לא סתם תחליף לניקוטין. חווית האידוי מאוד מזכירה את העישון, אך בלי כל מיני נזקים והשפעות נלוות.

צילום: חופשי

סיגריה אלקטרונית נחשבת להרבה יותר בריאותית מכיוון שאין בה כל מיני רעלים שיש בסיגריה. ולא רק מעשנים חילוניים גילו אותה. גם בחורי ישיבות, דתיים וחרדים ומסורתיים למדו להעריך את האידוי. לעומת סיגריה שמזיקה לבריאות, סיגריה אלקטרונית לא גורמת לשיעול או לקוצר נשימה. האידוי לא כרוך בריח לא נעים ולא פחות חשוב – הוא לא מפריע לאנשים אחרים. כל מי שמעשן ולא רוצה להפריע לסביבתו, לא רוצה להזיק לילדיו, למשפחתו, לחבריו,, מבין שסיגריה אלקטרונית מהווה חלופה מצוינת. אז האם רק לתל אביבים מגיע? התשובה ברורה לגמרי. הטרנד הזה, שצפוי כך אנו מאמינים להישאר, כבר נמצא בכל מקום.